Tarragona, 13 d’octubre de 2013

Beatificació de l'Any de la Fe“Ells han vençut per la sang de l’Anyell i pel testimoniatge del seu martiri” (Ap 12,11)

La beatificació a Tarragona de 522 màrtirs de la persecució religiosa durant la contesa civil espanyola del segle XX, ens omple d’una joia serena i profunda. Ells van donar generosament la seva vida per amor al Crist i a la seva Església.

De forma injusta i cruel els fou arrencada la vida a la terra, però el seu sacrifici no es podia perdre, ja que ells triomfaven mentre eren occits. Ara són benaurats, canten al cel la glòria del Senyor, el Rei dels Màrtirs, reben el reconeixement de l’Església que els declara fills escollits i plens de virtut, i intercedeixen per tots nosaltres, mentre continuen mostrant-nos el camí estret de la fidelitat a Déu.

Si volem ser ferms en la fe, necessitem admirar la bellesa del testimoniatge d’aquests màrtirs, que ens farà més valents a nosaltres i més semblants a Déu Pare misericordiós. Ells perdonaren els seus botxins, com Jesús a la Creu, i ens ensenyen a ser portadors de reconciliació i de pau. Ells s’oferiren com a víctimes amb Jesús, l’Anyell de Déu, que pren damunt seu el pecat del món.

L’Església d’Urgell comptarà amb 10 nous beats màrtirs, nascuts a la fe a la nostra Diòcesi i amb camins vocacionals i de servei diferents i enriquidors, entre ells un sacerdot diocesà i nou religiosos. Ells són llums potents que ens indiquen el camí de la santedat: coneguem-los i estimem-los. Són de la nostra família diocesana i de l’Església universal: preguem-los en les nostres necessitats i honorem-los en les seves Parròquies d’origen.

Els màrtirs engendrats a la fe en la Diòcesi d’Urgell són: Mn. Pau Segalà, prevere diocesà d’Urgell; el seu germà el P. Francesc de l’Assumpció Segalà, carmelita; el P. Ramon Oromí, fill de la Sda. Família; el P. Antoni Carmaniu, paül; el P. Robert Grau, monjo de Montserrat; el P. Joan Roca, monjo de Montserrat; el P. Raimon Lladós, monjo de Montserrat; el germà coadjutor Sebastià Balsells, claretià; el germà Leonci Joaquim (Joaquim) Pallerola, de les Escoles Cristianes i el germà Aquil·lí (Baldomer) Baró, marista.

Demanem per a nosaltres la gràcia de la fidelitat al Crist, per damunt de les nostres pròpies vides, i alegrem-nos amb l’alegria que ve del cel i que els màrtirs transmeten.

+Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell