P. Ramon Oromí i Sullà, S.F.

P. Ramon Oromí i Sullà, S.F.Sacerdot religiós de la Sagrada Família, nascut a Salàs de Pallars, el 16 de setembre de 1875 i martiritzat a Montcada i Reixac (Barcelona) el 26 d’abril de 1937.

Sacerdot, consultor i durant molts anys també Secretari general de l’Institut. Era director de l’Associació Sagrada Família i de la revista “La Sagrada Família”, i autor de la primera biografia de Sant Josep Manyanet i d’altres escrits. Va dedicar llargs anys a la formació científica i religiosa dels joves, especialment religiosos. Gelós predicador i constant propagador de les glòries de la Sagrada Família en favor de les famílies.

La revolució el va sorprendre al Balneari de Vallfogona de Riucorb, però aviat es va refugiar a Barcelona. Detingut el 19 d’abril de 1937, va ser conduït a la central de patrulles, on el 26 del mateix mes va signar una declaració en què confessava la seva condició de religiós sacerdot. Va ser conduït a la presó de Sant Elies i després dóna el darrer testimoni a Montcada el 26 d’abril de 1937. Les seves restes mortals van ser sepultades en una fossa comuna.

 

D’Amic i Amat
d’Amic e Amat
Redescobrim el Concili Vaticà II
Estimats diocesans,
estimada Església d’Urgell,

Amb l’afecte de pare i pastor m’adreço a vosaltres per iniciar una sèrie de glosses dominicals en què anirem coneixent, pas a pas, el Concili Vaticà II. Ho farem com qui torna a una font viva per beure’n
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda