P. Robert (Joan) Grau i Bullich, O.S.B.

P. Robert (Joan) Grau i Bullich, O.S.B.Monjo de Montserrat, nascut a Coll de Nargó el 14 d’abril de 1895 martiritzat a Barcelona (?) el 5 de gener de 1937.

Ingressà al monestir de Montserrat quan tenia 15 anys. El 3 d’agost de 1913 vestí l’hàbit monàstic, professant després solemnement el 21 d’octubre de 1917. Fou ordenat sacerdot el 20 de juliol de 1920. Poc després se n’anà a Palestina a complir la formalitat del servei militar en terres de missions. L’any 1922 fou designat prefecte de col·legials, tasca que desenvolupà durant 4 anys. Per les seves qualitats va estar a punt de ser enviat a Bulgària l’any 1926 per a una missió ecumènica important, duta a terme pel Delegat apostòlic Mons. Angelo G. Roncalli. Entre altres treballs intel·lectuals, traduí al català els tres volums de C. Marmion “Jesucrist, ideal del monjo”.

Va ser tanmateix nomenat Prior de l’Abadia de Montserrat l’any 1928 i va haver de portar ell mateix el Monestir en absència de l’Abat Marcet. Presidí també l’organització de les festes jubilars de l’any 1931.

 

D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Apòstols de la joia de seguir el Crist
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Hem començat un nou curs pastoral, la catequesi, l’escola, els equips de Càritas parroquial, els grups de pregària, de lectio divina i tantes altres activitats que en les nostres parròquies oferim per a poder
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’art d’escoltar música sacra
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge compartiré amb vosaltres la prominència de saber escoltar els signes dels temps, saber escoltar els germans i en definitiva fer de l’escolta un art per a créixer com a persones i per suposat
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Aportar vida
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En començar aquest nou curs us voldria presentar el filòsof Sòcrates, el qual té un principi de coneixement de la veritat a través de la dialèctica que dona llum i vida. Aquest mètode l’anomenem la maièutica
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Amb Maria, naixem de nou
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,
estimat poble andorrà,

A les vigílies de la Festivitat del Naixement de la Benaurada Verge Maria, la nostra Església diocesana es vesteix de festa i es prepara per celebrar la Solemnitat de la Mare de Déu
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Sant Gil, custodi de la creació
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest dilluns celebrarem a la nostra diòcesi, i especialment al Santuari de la Mare de Déu de Núria, la festa litúrgica de Sant Gil. Qui era aquest sant?

L’any 1271 consta que hi havia a la Vall de Núria
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda