Sortida de final de Curs dels arxiprestats Noguera i Urgell Mitjà

Els arxiprestats de Noguera i Urgell Mitjà van programar una sortida cultural i de convivència per celebrar el final de curs. Va ser el dijous 9 de juny i va tenir lloc a la població de Tàrrega, més concretament es va visitar i es va conèixer l’obra del pintor muralista Josep Minguell i Cardenyes (autor de les pintures de la capella de l’hostatgeria del Sant Crist de Balaguer), l’obra pictòrica que ha realitzat en dos espais de culte religiós: l’ermita de Sant Eloi i l’església parroquial de Santa Maria de l’Alba.

A primera hora de matí la majoria de preveres i diaques dels dos arxiprestats es van trobar al Parc de Sant Eloi on hi ha l’ermita, datada al segle XIII, però amb diferents reformes al llarg de la seva història. Van ser rebuts per mossèn Josep Mª Vilaseca, rector de la Parròquia de Tàrrega i del President dels Amics de l’Arbre-Parc de Sant Eloi, Sr. Jaume Aligué. Tot seguit es va compartir la pregària amb un record pels companys preveres malalts i amb dificultats de salut que no van poder ser-hi presents en la sortida. Després el Sr. Aligué va fer una acurada explicació de l’actuació del pintor Minguell, feta l’any 2020, a les parets de l’ermita, va explicar que el mural, de pintura al fresc, que està emmarcat al portal interior d’entrada i balconada del cor, recull els atributs iconogràfics de Sant Eloi, així com elements de natura i creació en relació al parc que acull el temple, que recorden el missatge de l’encíclica “Laudato si” del Papa Francesc.

Després el grup de preveres, acompanyats per Mn. Vilaseca es van dirigir cap al temple parroquial de Tàrrega per continuar la visita programada. Una església barroca del segle XVII de grans dimensions i espais interiors que han permès les actuacions pictòriques de diferents murals en el seu interior. En la visita a l’església van estar acompanyats pel pintor Josep Minguell que els va fer de guia, especialment per l’obra pictòrica que ha realitzat en els darrers anys (2005-2011) i que desplega un ventall iconogràfic i bíblic de l’Antic i Nou Testament, amb temes com: la Resurrecció, el Naixement, el llibre del Gènesi, els Profetes i l’Èxode. Unes pintures que omplen els murs i les voltes de l’església i que donen color i lluminositat a l’espai religiós,a més d’un important i suggerent missatge evangelitzador i catequètic. També va ser interessant l’explicació de les pintures que hi ha a l’església targarina fetes pel seu pare, el pintor, també muralista, Jaume Minguell (Tàrrega, 1922-1991). Una vegada feta la completa visita, es va agrair al Sr. Minguell la seva explicació detallada i il·luminadora de la seva obra religiosa i també a Mn. Vilaseca per l’acollida tant fraternal que va tenir amb el grup de preveres urgel·litans.

Després els mossens es van dirigir cap a Linyola on van compartir un dinar de companyonia, convidats pel diaca permanent Mn. Josep Caba que els va oferir la típica Cassola de Linyola, durant el dinar i en un clima amical i proper es va aprofitar per felicitar als preveres que aquests darrers dies havien celebrat l’aniversari, entre ells Mn. Bonifaci Fortuny que va complir els 90 anys i de Mn. Llorenç Utgés que n’havia celebrat, feia poc dies, els 86 anys, també hi va haver un moment per felicitar el proper nou prevere, Mn. Jerrick Banzuela, que serà ordenat el 24 de juny a la Catedral Basílica d’Urgell. Al llarg de l’estada a Linyola es va compartir entre tots els assistents les inquietuds que hi havia a nivell pastoral en la zona pastoral de Noguera i Urgell Mitjà, amb un ric i compartit diàleg entre tots els mossens assistents, que van saber reconèixer i agrair la tasca dels preveres més grans, que són un referent per a les noves generacions, a la vegada que van apuntar un seguit de temes i de realitats per fer arribar al Sr. Bisbe. A l’acabar la trobada, un desig general dels participats d’un bon estiu per a tots.