Rialp celebra la festa patronal de St. Cosme i de St. Damià

Rialp celebra la festa patronal de St. Cosme i de St. DamiàUn any més i amb gran devoció, el dia 26 de setembre, la població de Rialp ha celebrat la seva festa patronal en honor dels Sants màrtirs Cosme i Damià.
A les 12 del migdia s’iniciava la processó des de la capella dels Sants màrtirs fins al temple parroquial.
La celebració de l’Eucaristia ha estat presidida per Mn. Ignasi Navarri, Vicari General de la diòcesi i concelebrada per Mn. Henry Vargas, Rector de la Parròquia, de la Mare de Déu de Valldeflors de Rialp, Mn. Enric Part i Mn. Andreu Rodríguez, nou Rector de la parròquia d’Esterri d’Àneu. A la Missa hi ha assistit l’Il.lm. Sr. Alcalde, Sr. Gerard Sabarich i el Tinent d’Alcalde, Sr. Jordi Altieri.

En acabar la celebració es tornà en processó a la capella dels Sants Cosme i Damià, es cantaren els goigs en honor seu i es veneraren les relíquies. Tota la parròquia està molt il·lusionada en veure la plena restauració de la capella dels Sants màrtirs, on ja se celebra cada dia la Santa Missa.
Després de la Missa tingué lloc la ballada típica de Rialp, el ball Rigodons. I tot el poble compartí un dinar de germanor i de festa al restaurant de les pistes d’esquí de Portainé. A la tarda, encara se tingué lloc el cant de les havaneres i el concert a l’església parroquial.

Rialp celebra la festa patronal de St. Cosme i de St. DamiàRialp celebra la festa patronal de St. Cosme i de St. Damià