Mort de Mn. Blai Cots i Galitó

Missa funeral Mn. Blai CotsNasqué a Ivars d’Urgell, el dia 3 de setembre de 1930 i cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell. Fou ordenat de prevere el dia 20 de juny de 1954 i aquell mateix any fou enviat de Vicari a Bellvís. L’any següent fou nomenat Vicari de Puigcerdà i l’altre Ecònom de Fórnols i Encarregat d’Adraén.

El juliol de 1957 fou enviat de Vicari a la Parròquia de Ribes de Freser, i un any després li encarregaren Querforadat, Bar i Toloriu a la Cerdanya-Baridà, i als tres anys també s’encarregà d’Aristot.

El gener de 1965 fou nomenat Ecònom de Ger i encarregat de Saga i Bolvir, i el 1968 encarregat de Meranges.

Des de 1983 i durant 23 anys, fins al 2006 fou Rector de la Parròquia de la Mare de Déu de l´Assumpció de Barbens i de Sta. Maria del Bullidor, encarregant-se el curs 1985-1986 de la parròquia de Tornabous.

El 2006 li fou acceptada la jubilació i volgué quedar-se residint al mateix poble de Barbens, on una família amiga l’ha cuidat amb molta cura i amor fins a la seva mort.

El dia 19 de maig de 2014 ha mort a Barbens en la Pau del Crist.

Que reposi en la pau del Ressuscitat i que el Senyor li premiï tots els seus treballs Apostòlics!

Les exèquies foren el dimarts dia 20 de maig, a les 16 h. a l’església parroquial de la Mare de Déu Assumpta de Barbens. Al cel sia!