Mons. Josep M. Mauri i el Sr. Josep Casanova han rebut la Creu “Pro Ecclesia et Pontifice” de mans del Copríncep Episcopal en una cerimònia familiar i emotiva

L’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, ha imposat aquest dissabte, dia 13 de gener, l’alta distinció pontifícia de la Creu “Pro Ecclesia et Pontifice”, que el Sant Pare Francesc ha concedit al Capellà de Sa Santedat Rev. Mons. Josep M. Mauri i Prior, ex Representant personal del Copríncep Episcopal i Vicari General del Bisbat, i al Sr. Josep Casanova i Obiols, Director voluntari de Càritas Diocesana d’Urgell.

L’acte s’ha dut a terme en una cerimònia al Palau Episcopal, a la que han assistit les autoritats andorranes i de l’àmbit local: el M.I. Cap de Govern, Xavier Espot; el M.I. Síndic Carles Ensenyat; el Director de Gabinet del Copríncep Francès, Sr. Robert Mauri; el Ministre d’Educació i Relacions Institucionals, M.I. Sr. Ladislau Baró; l’Alcalde de La Seu d’Urgell, Il.lm. Joan Barrera; el Delegat del Govern a l’Alt Pirineu i Aran, Sr. Josep Castells; també el Director de Càritas Andorra, Sr. Amadeu Rocamora i el Secretari de Direcció de Càritas Catalunya; i també autoritats eclesiàstiques i del Serveis del Copríncep: el Vicari General, Mn. Ignasi Navarri; el Delegat Diocesà de Càritas d’Urgell, Mn. Jaume Mayoral; el Secretari general del Bisbat, Mn. David Codina; el Representant del Copríncep, M.I. Sr. Eduard Ibáñez, la Secretària General del Copríncep, Sra. Conxita Garcia Moyano; i la Cap de Protocol, Sra. Cristina Orduña. El saló del Copríncep s’ha omplert amb familiars dels homenatjats,  membres de la Cúria diocesana, treballadors de Càritas, i amics dels nous condecorats.

Mons. Joan-Enric ha obert l’acte glossant la figura de cadascun dels dos condecorats, i ha assenyalat la importància de fer créixer els talents de Déu dona a cadascú, posant-los a ells com a exemple d’aquesta actitud vital, que cerca una millora personal i vers els altres a través dels dons de cadascú, posant com a referència la Paràbola evangèlica dels talents. Ha destacat també que  la “condecoració” més gran és viure amb radicalitat el baptisme i ha destacat com el treball desenvolupat per cadascun dels dos homenatjats és una mostra de la seva fidelitat i el seu servei a l’Església.

Després d’imposar les distincions Mn. Mauri ha dit unes paraules d’agraïment a l’Arquebisbe per la seva ajuda i tasca que han desenvolupat plegats en llargs de col·laboració estreta mútua. Ha destacat el valor de ser prevere en l’Església i el fil d’or que l’Església ha tingut en la seva història al servei dels drets humans,  la justícia i la promoció de la dignitat de la persona humana. Josep Casanova, per la seva banda, ha fet un agraïment posant el relleu la tasca importantíssima que s’ha dut a terme de transformació de Càritas en els darrers anys, gràcies a la feina en equip, que ha portat a construir l’empresa d’inserció laboral NouGrapats i el Centre Especial de Treball Grapats, per persones amb discapacitat,  assenyalant que la seva raó de ser rau només en les persones i en el seu suport. Ha acabat agraint als treballadors i a la seva família pel suport en aquest temps. Ha tingut unes paraules molt destacades d’agraïment per la seva esposa, fills i tiet prevere.

La Creu “Pro Ecclesia et Pontifice” és una distinció pontifícia instituïda pel Papa Lleó XIII l’any 1888, i suposa un gran reconeixement a la tasca de sacerdots i laics a favor de l’Església Catòlica i el Sant Pare. En aquest cas, el Papa els l’ha concedit en agraïment i reconeixement pel treball que tots dos han tut a terme al servei del Copríncep episcopal i del Bisbat d’Urgell així com a Càritas Diocesana d’Urgell.