La Cúria felicita l’Arquebisbe Joan-Enric en la festa de St. Joan

Una àmplia representació de la Cúria diocesana i dels treballadors del Bisbat es van aplegar el divendres 22 de juny, al migdia, a la sala d’actes de la Casa del Bisbat, per felicitar l’Arquebisbe Joan-Enric Vives amb motiu de la seva onomàstica.

El Vicari General, Mn. Josep Maria Mauri, fou l’encarregat de transmetre a l’Arquebisbe la felicitació dels treballadors, de la Cúria, dels consagrats i dels sacerdots en un any de doble celebració, perquè també celebra els 25 anys de la seva ordenació episcopal, que fou publicada el 9 de juny i tingué lloc a la Catedral de Barcelona, el 5 de setembre de 1993, juntament amb els altres Bisbes auxiliars de Barcelona, Mons. Pere Tena (a.c.s.) i Mons. Jaume Traserra, Bisbe emèrit de Solsona.

En les seves paraules, Mn. Mauri va destacar tots aquells elements de Sant Joan Baptista que conflueixen a fer de la celebració un moment important. L’esperança i l’alegria que ens infon el sant en moments de canvi i d’un aparent desert, ens són molt convenients. Mn. Mauri va parlar de Sant Joan Baptista com “aquell que ha estat provat al desert” i també com “un desig d’esperança” perquè té la certesa i la confiança en Déu.

Després de les paraules de Mn. Mauri, l’Arquebisbe Joan-Enric va agrair la felicitació i va fer referència a l’esperit de servei i a la tasca de preparació del camí de Déu que tenim tots els cristians, especialment els bisbes, tot recordant i tornant a fer seves, les paraules que va pronunciar el dia de la seva ordenació com a bisbe, en les quals feia una síntesi del seu esperit d’estar al costat dels fràgils, dels treballadors, dels pobres, dels que pateixen, de la seva acció pastoral, i també demanava la pregària i l’ajut dels presents per fer aquella aventura refiat del Senyor. Mons. Vives va agrair la tasca dels sacerdots i laics que l’ajuden en el seu ministeri episcopal a Urgell, amb els quals és possible dur a terme les empreses i reptes a què s’enfronta l’Església diocesana.