Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya

El dissabte 9 de març, es va celebrar una jornada de l’Apostolat Seglar de Catalunya sota el títol: “Primer anunci: poble de Déu unit en la missió”. A la trobada, que es realitzà al Seminari de Tarragona hi van participar laics de totes les diòcesis amb seu a Catalunya acompanyats per l’Arquebisbe de Tarragona, Mons. Joan Planellas, el Bisbe de Tortosa, Mons. Sergi Gordo i el Bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez. El nostre bisbat fou representat per un grup de sis persones amb el Vicari per a l’acció pastoral, Mossèn Toni Elvira.

En la salutació inicial, l’arquebisbe Mons. Planellas posà en valor la presència dels laics com agents evangelitzadors en la vida quotidiana.

Tot seguit, el president de la Comissió Interdiocesana de l’Apostolat Seglar de Catalunya, Mons. Sergi Gordo, citant el Papa Francesc, recordà que és l’hora dels laics, que enviats enmig del món, amb la força de l’Esperit, tenen la capacitat de transformar totes les realitats per tal que esdevinguin el somni de Déu fet realitat.

El prevere Luís Manuel Romero, Director del Secretariat de la Comissió Episcopal per als Laics, Família i Vida de la CEE, també present en aquesta trobada, repassà els passos fets els últims anys en el conjunt de l’Església Espanyola. És el moment -digué- de la comunió, de la sinodalitat, de sentir-nos tots partícips i corresponsables de la vida i missió de l’Església.

El Dr. Josep Otón, professor de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona, en la seva ponència, feu una síntesi molt acurada dels punts clau tractats en el recent Encuentro de Laicos sobre Primer Anuncio celebrat el passat mes de febrer a Madrid.

Precisament, alguns dels laics que van participar en aquesta trobada a nivell estatal, van transmetre un petit tast de l’experiència viscuda a Madrid. Ho van fer a través de quatre parades-tallers: Comunitat i conversió pastoral, Vida quotidiana, Processos formatius i Acompanyament.

Es clogué la jornada amb la celebració de l’Eucaristia, a la capella del Seminari, i amb un dinar de germanor al claustre.

A la tarda, havent dinat, es feu una visita als nous espais arqueològics de la Catedral i del Museu Diocesà.