Urgell participa en la Trobada de Primer Anunci a Madrid

Una delegació del Bisbat d’Urgell, encapçalada pel vicari de pastoral, Mn. Toni Elvira, ha participat en el “Encuentro de Primer Anuncio” #EPA a Madrid els dies 16, 17 i 18 de febrer, quatre anys després de la primera trobada, el Congrés “Pueblo de Dios en salida”, que es va celebrar també un 16 de febrer. La Delegació, encapçalada pel Vicari de Pastoral i Delegat de Catequesi, Mn. Antoni Elvira, estava formada per laics compromesos, vinculats amb el Consell de Pastoral diocesà.

Així doncs, aquell Congrés “Pueblo de Dios en salida” del 2020 ha donat els seus fruits, i després de l’impàs obligat per la pandèmia, el Consell assessor de laics ha treballat eficaçment per organitzar una primera trobada, en aquest cas centrada en l’itinerari del Primer Anunci. De quina manera podem fer que Jesús es faci trobadís en la vida del que ens envolten.

Un cap de setmana que s’ha fet curt per compartir experiències i mètodes sobre el Primer Anunci, treballat a través de quatre “parades”: la Vida Quotidiana, la Conversió Pastoral i Comunitària, l’Acompanyament i els Processos Formatius.

La trobada va començar divendres amb una memòria agraïda del treball fet al Congrés de Laics del 2020, però va ser dissabte, després de l’Eucaristia, on es va poder aprofundir sobre com poder treballar el Primer Anunci des dels àmbits esmentats. Dinàmiques, treballs en grup, taules rodones i moltes experiències compartides van enriquir als assistents per compartir, anunciar i potenciar aquest treball a la nostra diòcesi.

Diumenge va ser el dia de conclusions, una jornada per començar a escriure en aquella pàgina en blanc que estem escrivint per realitzar el somni de Déu on la sinodalitat, el discerniment i el camí en comunió han de donar els seus fruits.

La trobada va acabar amb la celebració de l’Eucaristia, presidida per l’Arquebisbe i Cardenal de Madrid, Mons. José Cobo, i amb l’anhel de ser portadors d’una missió important per a la nostra església diocesana.