Confirmacions a Linyola i visita a la Iª Fira de la Camamilla

img 8720Diumenge dia 18 de maig l’Arquebisbe d’Urgell va administrar el sagrament de la confirmació a 18 joves de la Parròquia de Mare de Déu Assumpta de Linyola (Baix Urgell). Van concelebrar amb l’Arquebisbe el Rector Mn. Pere Canyada, el diaca fill de Linyola Mn. Josep Caba i Mn. David Codina.

L’Arquebisbe a la seva homilia, tot glossant les lectures del V Diumenge de Pasqua, va parlar de la necessitat que avui els cristians siguin coherents amb la seva fe i no es deixin endur per aquells qui volen reduir la fe a l’àmbit merament privat. Mons. Vives exhortà els joves a ser sempre coherents i a no renunciar mai a la seva amistat amb Jesús que en aquell diumenge els regalava el do de l’Esperit Sant.

Tot fent referència a la primera lectura dels Fets dels apòstols, l’Arquebisbe subratllà com en l’Església cadascú té una missió que cal que dugui a terme amb responsabilitat ja que són diversos els carismes i els dons que l’Esperit distribueix i cadascú, al seu lloc, és molt important. Mons. Vives posà als joves confirmats com exemple el valor del diaconat i com un fill del poble, Mn. Josep Caba, havia estat cridat a aquest ministeri per l’Església de la mateixa manera que la primera comunitat va buscar “set homes fiats, plens de l’Esperit Sant i de seny”. L’Arquebisbe exhortà els joves a ser pedres vives de l’Església, que amb les altres, reunides i afermades per l’Esperit Sant, fan l’edifici on hi ha Crist la pedra angular. I els animà a seguir Jesús: Camí, Veritat i Vida. Davant dels camins del món, Mons. Vives animà els joves a seguir el Camí de Jesús, l’Evangeli, la seva Bona Notícia, l’únic que els portarà a la veritat plena i no a la insatisfacció de plaers momentanis però que no fan autènticament feliç el cor. Perquè Jesús és la Veritat que ens fa superar els nostres egoismes i ens dóna un sentit a l’existència. I Jesús és la Vida plena, autèntica, feliç que omple el cor de tota persona humana i venç la mort i la seva cultura destructiva.

Al final de la celebració Eucarística l’Arquebisbe regalà als joves un exemplar del Nou Testament animant-los a llegir-ne cada dia un petit trosset i els exhortà a poder continuar amb la vida parroquial formant un petit grup de joves. Posteriorment visità la Iª Fira de la Camamilla de Linyola, a la plaça major i carres del voltant, dedicada a la camamilla i les seves propietats, entre les quals el licor de camamilla que s’elabora a la localitat.

img 8712img 8720