Comencen els campaments i colònies arreu del Bisbat

_mg_1117

El final del curs i l’inici de les vacances escolars donen el tret de sortida al nostre Bisbat per a les activitats que organitzen els esplais parroquials i agrupaments escoltes. Durant els mesos de juliol i agost milers de nens i adolescents, i centenars de monitors ompliran les seves motxilles d’activitats en molts racons de la nostra geografia diocesana.

Així l’agrupament Escolta Ivarsenc ha dut a terme durant la darrera setmana de juny i la primera de juliol els seus campaments, a l’esplèndid lloc de Bastanist, sota la immensa Serralada del Cadí. Uns 70 nens, caps i personal d’intendència han compartit tota una gran aventura sota el títol genèric “De Contes“. Hi ha hagut temps per als tallers, les excursions, els contes, la música, la reflexió, l’espiritualitat i sobretot per a l’amistat entre tots ells, la majoria vinguts d’Ivars d’Urgell i Vallverd d’Urgell, però també d’altres pobles de la zona.

Tots els participants, des dels més petits fins als més grans han valorat molt tot el que han viscut i tenen ganes de tornar-hi l’any vinent, amb més aventures i més amistats per a conèixer i descobrir.
Uns dies que, com els contes, han estat màgics i plens de sentiments i valors que ajuden els més menuts de les nostres parròquies a trobar un espai també de formació durant les llargues vacances estivals. I no podem acabar de subratllar, en aquests moments de crisi econòmica, que els caps i personal de cuina ho han fet gratuïtament; és aquest un segell que caracteritza les activitats del món del lleure que es porten a terme al nostre Bisbat i no cal dir que s’hi parla dels valors evangèlics de la gratuïtat i el servei als més petits.
img_0741_mg_0811