Celebració del Tridu Pasqual.- Vetlla Pasqual i Diumenge de Pasqua (i 4)

p4190011L’Arquebisbe d’Urgell va presidir la solemne Vetlla Pasqual a la Catedral de Sta. Maria d’Urgell el dissabte a la nit del dia 19 d’abril, i l’endemà a les 12 h. va presidir l’Eucaristia de Pasqua, amb benedicció Papal.

Va remarcar a l’homilia la necessitat d’acollir la joia de la Pasqua, amb cor humil i disponible, per ser testimonis del Ressuscitat. Animà a ser coratjosos davant el món d’avui, que Déu estima, però que es manté superficial i arrelat en l’egoisme i el poder de les armes i el diner. Cal que retornem a Galilea, que allà el veurem. Retornar a la manera de viure dels inicis de la crida, quan el Senyor predicava les Benaurances i començar a viure-les amb novetat de vida, per la força de l’Esperit Sant que ens ha estat donat.

Acollir la simplicitat i el coratge dels humils, com les dones que anaren al sepulcre guiades per l’amor i no per la raó freda i pràctica. L’amor ha de ser la nostra guia, ja que “el cor té unes raons que la raó no entén” (B. Pascal), i mantenir-nos oberts a la fe transfigurada per l’amor.

Avui ens cal un testimoniatge com el del Papa Francesc, ple de coratge, amor misericordiós i gestos d’autenticitat de vida.

A la sortida de la missa del migdia, les Caramelles dels adults de La Seu d’Urgell van cantar per al Bisbe i els fidels, anunciant la joia de la Pasqua arreu.

p4190013p4190016p4190027p4190033dsc 0030dsc 0031dsc 0033dsc 0034dsc 0036

A Ponts, la tradició popular de les Caramelles tampoc no van faltar a la seva cita anual. Una cinquantena de cantaires de totes l’edats, acompanyats d’un grupet d’instruments van desafiar el mal temps hi van omplert la vila de Ponts de música, tradició, festa i animació. Al migdia van omplir l’església parroquial de pontsicans, acompanyats de les autoritats municipals, i van oferir un concert a més d’assistir a la celebració religiosa, on el sentit joiós de la Pasqua es féu present en les lletres de les cançons interpretades en el temple parroquial. El director musical de les caramelles, el jove Xavier Palà, agraí la tasca feta pels cantaires i la col.laboració de les institucions i de la gent del poble, que ha fet que es recuperi una tradició que havia davallat en els darrers temps.. Com marca la costum, acabat el recital a l’església, cantaires i poble van marxar ala Plaça Planell per continuar amb els cants de les caramelles, ti oferiren un breu concert al Casal de la Gent Gran. I fins i tot la pluja respectà l’actuació de les caramelles pels carrers i places de Ponts, al llarg de tot el matí.

0tg4a6698dsc 0410  1 tg4a6366tg4a6782