Assemblea general de Càritas Nacional d’Andorra

El dia 7 de juny va tenir lloc l’Assemblea general de Càritas Nacional d’Andorra, que fou presidida per l’Arquebisbe i Copríncep, Joan Enric Vives, i pel President-Delegat Amadeu Rocamora, la Vicepresidenta Canòlich Baró i el Consilliari, Mn. Ramon Sàrries i a la qual hi van participar els representants de les Càritas parroquials del Principat d’Andorra.

L’Assemblea fou precedida per la celebració de l’Eucaristia a Sta. Maria del Fener on l’Arquebisbe glossà les lectures d’aquell dia a la seva homilia: el text de 1Re 17,7-16, on el profeta Elies demana a la viuda de Sarepta de Sidó primer una mica d’aigua per beure, i, tot seguit, un tros de pa. L’Arquebisbe subratllà com el profeta, enviat per Déu, fa que la viuda vagi més enllà en la seva generositat i hospitalitat. Ens cal viure en el “magis” demanat per Déu, anant sempre més enllà i més amunt en la nostra caritat, perquè Déu premia la generositat i promet que “no es buidarà el pot de farina ni s’abaixarà l’oli de la gerra fins al dia que el Senyor enviarà la pluja al país”. Mons. Vives animà els directors de Càritas parroquials, treballadors i voluntaris a tenir aquesta actitud de servei generós envers les persones, envers els més vulnerables, i a ser “sal de la terra i llum del món” (Mt 5,13-16) testimoniant la fe i la caritat. Els cristians, amb la nostra manera de viure, hem de donar gust a la societat transformant-la i fent-la cada dia més segons el Cor de Jesús.

Posteriorment s’inicià l’Assemblea amb les paraules de benvinguda de l’Arquebisbe i del President que manifestaren el seu agraïment per tot el treball que es duu a terme per part de Càritas Andorrana. L’any 2021 Càritas Andorrana ha ofert ajuda a un total de 1.539 persones. El programa que més afluència de persones beneficiàries ha tingut és el d’Atenció primària, seguit del Banc d’aliments i del rober. El programa d’atenció primària té per objectiu atendre totes aquelles persones que necessitin ajuda tant pel que fa al  es necessitats bàsiques com són l’alimentació, l’habitatge, la salut i d’altres que puguin ser necessàries per a millorar situacions concretes, com per a aquelles persones que es trobin en situació de precarietat, desarrelament, etc. L’any 2021 es van ajudar 340 famílies que sumen 601 persones en total. De les persones que van ser ateses el 67% ho feia per primera vegada i el 33% ja havia utilitzat els serveis de càritas anteriorment.

Tot seguit es van presentar i aprovar els balanços dels comptes corresponents a l’exercici 2021.

Finalment, i tal com determinen els Estatuts de Càritas Andorrana, l’Assemblea va acordar proposar a l’Arquebisbe d’Urgell renovar com a Presidenta de la Comissió d’acció social de Càritas Andorrana, la Sra. M. Assumpció Grifoll i la Sra. M. Mercè Segura, com a Secretària general, ambdues per un període de 4 anys segons els Estatuts de Càritas Andorrana. També l’Assemblea decidí incorporar la Sra. Paquita Barbero de Sant Julià a la Comissió Permanent i col·laborant amb la Comissió d’Acció social.