Assemblea Càritas Diocesana d’Urgell a Vielha

assemblea caritas escalaDissabte dia 24 de maig tingué lloc l’Assemblea anual de Càritas Diocesana d’Urgell a la Val d’Aran que fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives, pel Delegat episcopal Mn. Jaume Mayoral i pel Director de Càritas Diocesana Sr. Josep Casanova i on hi participaren unes dos-centes persones provinents de totes les Càritas parroquials del Bisbat d’Urgell.

L’acollida tingué lloc a “Era Audiovisuau de Vielha” que gentilment l’Ajuntament de Vielha cedí a Càritas Diocesana per dur a terme l’Assemblea. Un esmorzar popular ofert pels voluntaris de Càritas de tota la Vall donà la benvinguda als participants. Posteriorment tingué lloc la salutació i pregària inicial que fou dirigida pel Consiliari diocesà de “Mans Unides” i Rector de Bossòst, Mn. Lluís Eduard Salinas. A continuació el Sr. Arquebisbe donà la benvinguda als participants mostrant la seva alegria, satisfacció i agraïment per l’esplèndida tasca que duen a terme tots els voluntaris i els qui formen part de Càritas Diocesana i convidant als participants que refermin la seva fe en el Senyor Ressuscitat i en do del seu Esperit Sant que sempre ens acompanya i no ens deixa mai sols. Finalment, Mn. Jaume Mayoral, Delegat episcopal de Càritas Diocesana d’Urgell agraí la gran participació a la trobada i animà els participants a intercanviar experiències i iniciatives que cadascú realitza dins el seu propi àmbit de Càritas parroquial.

A continuació el Sr. Josep Casanova presentà als participants en l’assemblea la “Memòria 2013″ de Càritas d’Urgell sota el lema”Construint espais d’esperança”. La presentació tingué lloc a través d’un bonic audiovisual que narrà als assistents les principals dades que Càritas Diocesana d’Urgell presentava en la seva Memòria 2013. Destaquen pel que fa a l’equip humà, els seus 241 socis i donants, i els 246 voluntaris repartits en 20 municipis que van permetre l’any 2013 atendre 2.540 persones que resultaren beneficiàries del treball de Càritas Diocesana d’Urgell. Altres activitats del 2013 foren el suport familiar on varen participar 67 persones; programes socials d’ajuda a la infància i joventut amb 482 infants becats amb 61.000 euros repartits en 12 municipis i 29 escoles; el servei d’atencions on 893 famílies van rebre ajudes monetàries per un valor de 167.000 euros i el programa de formació i inserció sociolaboral amb 325 beneficiaris en 20 tallers. Altres accions solidàries han estat la distribució d’aliments amb 1.400 famílies ateses i 245.000 kg d’aliments distribuïts en 10 municipis; les campanyes d’emergència humanitàries a Filipines que va captar 19.162 euros i altres accions de comerç just.

Amb tot, Càritas d’Urgell no vol restar aturada en el passat sinó que lluny d’això vol obrir-se al futur i per això el Sr. Josep Casanova va aprofitar per presentar als participants en l’Assemblea un nou projecte que es voldria endegar l’any 2014: un projecte d’ajuda d’inserció sociolaboral a través de l’instrument d’una empresa ubicada a La Seu d’Urgell, que tindria dues grans línies d’actuació: el reciclatge tèxtil i l’oferta de serveis de neteja, amb l’objectiu que 17 persones que actualment es troben en l’atur es puguin reinserir en el mercat laboral. durant els propers tres anys. Després de la presentació d’aquest nou projecte tingué lloc un torn obert de precs i preguntes.

Posteriorment els participants a l’Assemblea es traslladaren a l’església parroquial de St. Miquel de Vielha per a la celebració eucarística que fou presidida pel Sr. Arquebisbe i concelebrada pels mossèns de la Val d’Aran i els qui participaven en la trobada.

A la seva homilia Mons. Vives animà a veure sempre, més enllà dels números i les estadístiques que sempre resulten fredes, a les persones concretes a les quals s’ajuda a través del voluntariat de Càritas diocesana d’Urgell i a descobrir la presència de Crist en el germans pobres i necessitats. Animà els participants a ser conscients de la tasca que duen a terme en nom del Senyor Jesús, que ens convida a ser generosos i donar el millor de la nostra vida al servei dels qui més pateixen. L’Arquebisbe tot glossant la lectura de la carta de St. Pere proclamada en llengua aranesa animà a “saber donar raó de la nostra esperança” i a tenir una predilecció especial pels qui més ho necessiten. En aquest sentit convidà els participants a fer reviure en cadascun d’ells el do de l’Esperit Sant Defensor, que tota l’Església espera reviure en la propera solemnitat de La Pentecosta i que ens fou donat pel Baptisme i, en plenitud, en la Confirmació. L’Esperit és Consolador i està sempre enmig nostre, sostenint i donant força al treball que els voluntaris i treballadors de Càritas duen a terme.

Al final de l’Eucaristia es repartí una estampa recordatori de la Missa d’acció de gràcies que la Diòcesi d’Urgell dugué a terme per Sant Joan XXIII i Sant Joan Pau II i l’Arquebisbe exhortà els participants a encomanar-se a ells i a viure en la bondat que predicava sant Joan XXIII..

El matí clogué amb un dinar de germanor de tots els participants a Arròs, i posteriorment amb la visita a l’església de Sta. Maria d’Arties.

Memòria de Càritas: Increment del suport a les famílies per mitigar la pobresa infantil

assemblea presentacioassemblea caritas missaassembleadinarassembleaarties