Trobada dels preveres i diaques ordenats o incardinats a la Diòcesi en els darrers 10 anys

Un any més, després d’haver participat al Recés d’Advent predicat pel Sr. Arquebisbe als preveres de la Diòcesi, a la mateixa Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer van tenir lloc les ja tradicionals Jornades de formació dels preveres i diaques ordenats o incardinats a Urgell en els darrers deu anys, acompanyats per l’Arquebisbe d’Urgell i els Vicaris general i episcopal.

Enguany a les jornades es va reflexionar sobre el patrimoni religiós i cultural de la diòcesi, sobre la pastoral vocacional i sobre les prioritats pastorals de la diòcesi d’Urgell per als propers 4 anys.

A la tarda del dia 15 intervingué la Delegada diocesana de Patrimoni cultural d’Urgell, la Sra. Clara Arbués, acompanyada de Mn. Josep M. Mauri, Vicari General, que presentaren als sacerdots les línies d´actuació de la Delegació i protocols a seguir en les diferents actuacions, així com la bona relació que cal procurar mantenir amb les diferents institucions. Gràcies a aquesta bona sintonia del Bisbat amb les Institucions civils, al llarg d’aquests darrers 10 anys s’han pogut arranjar 240 temples parroquials del Bisbat entre d’altres actuacions (Arxiu diocesà, Seminari, Catedral, rectories, etc.).

Després del rés comunitari de Vespres, i del sopar es va projectar el film «La Ola» (2008) dirigit per Dennis Gansel, sobre el qual es va tenir un interessant diàleg pel que fa al seu contingut i actualitat.

El dimarts dia 16 se celebrà la Sta. Missa en la festa de sant Josep Manyanet, unida amb la pregària de Laudes. A la seva homilia el Sr. Arquebisbe exhortà els preveres a viure l’autèntic esperit del Nadal, amb intensitat seguint l’exemple dels «pobres de Jahveh» i de Maria Immaculada i Mare de Déu. Després d´esmorzar, amb Mn. Ignasi Navarri i Mn. Alfons Velásquez, Delegat diocesà i Subdelegat de Pastoral Vocacional, es reflexionà sobre el tema de la Pastoral Vocacional a partir del document «Vocacions sacerdotals per al segle XXI» de la Conferència Episcopal Espanyola. El diàleg que acompanyà l’exposició fou molt enriquidor i amb una voluntat sincera de treballar en aquest camp vocacional.

A l’estona del descans, els participants a l’encontre es van traslladar al Monestir de les Monges Clarisses per desitjar un bon Nadal a la comunitat i veure el pessebre que la comunitat prepara cada any, i en un clima joiós es cantaren cants de Nadal en diverses llengües davant el pessebre.

El darrer tema a tractar fou la presentació per part del mateix Sr. Arquebisbe de de les Prioritats Pastorals de la Diòcesi d’Urgell de cara als propers 4 anys.

Amb la pregària de l’Àngelus i el dinar es clogué un any més aquest encontre fraternal de comunió entre els preveres i diaques, i entre ells amb el Bisbe diocesà.

img 2947img 2928img 2934img 2952img 2952img 2955