Restauració del Sant Crist de Llívia

La talla gòtica del Sant Crist de Llívia, un cop restaurada, retorna a la seva parròquia, l’església de la Mare de Déu dels Àngels de Llívia (Baixa Cerdanya). El dijous dia 21 s’instal·larà definitivament en una vitrina a la veneració de tots els fidels dins el temple parroquial.
L’escultura, que és propietat de la Parròquia, és d’autor desconegut i es trobava a la sagristia de l’església. Data de la transició dels segles XIII-XIV (la creu és actual) i les seves mides són les següents: La creu: 161 x 122,5 x 34,5 cm. i el Crist: 144 x 121,5 x 30 cm.
La restauració ha consistit a fixar els despreniments de capa de preparació i pictòrica; netejar la brutícia amb gels tensioactius; i, finalment, com a presentació final, s’ha envernissat el Crist i s’han retocat les petites pèrdues, per tal d’unificar el conjunt.

Compartir
Firmeza cuando sea necesario; dureza nunca; dulzura y caridad siempre (Beata Ana María Janer)
d’Amic e Amat
Firmeza cuando sea necesario; dureza nunca; dulzura y caridad siempre (Beata Ana María Janer)
Queridos diocesanos,
querida iglesia de Urgell,

Hoy recordamos, con toda nuestra iglesia diocesana, la memoria litúrgica de una mujer religiosa del siglo XIX que supo captar la realidad de la sociedad y de la tierra en la que vivía. Se trata de la Beata
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda