Iª Trobada-Assemblea de les Parròquies de la Vall Fosca i Senterada

La realitat de les nostres parròquies rurals i en aquest cas, en una petita vall del nostre bisbat son reflex viu de la situació que descriu el Papa Francesc a la seva última exhortació apostòlica «L’alegria de l’Evangeli» i també l’Arquebisbe d’Urgell en el seu «Pla de prioritats pastorals» per els propers anys. D’aquests dos textos es desprèn la necessitat d’una profunda reflexió, acurada, en la serenor i la pau de saber-nos petites comunitats. En aquest voler actualitzar i donar nous aires a les nostres parròquies, amb un esperit renovat i missioner, va tenir lloc el diumenge dia 8 de març la Iª Trobada–Assemblea de les Parròquies de la Vall Fosca i Senterada.

Va consistir en una trobada matinal a l’església de la Central de Capdella dedicada a la Mare de Déu de Montserrat, on van tenir ocasió de compartir un bon esmorzar i a continuació Mn. Josep Montoya, diaca responsable pastoral de la Vall Fosca, va presentar, sempre tenint com a guia el Pla pastoral del nostre Bisbe, el que s’ha fet fins ara, el que s’està preparant i futurs projectes per a les parròquies de la Vall: des de la compra de diversos elements i ornaments per a la litúrgia, fins la preparació d’una nova sortida, aquest any a visitar la Sagrada Família de Barcelona. Es va presentar, també la Setmana Santa on hi haurà de nou la col·laboració de diverses famílies per poder arribar a celebrar la fe a tots els pobles, així com una ajuda especial d’un diaca de Menorca. Cinema amb valors el Dissabte Sant. La compra de llibres a les esglésies que en faltaven, així com la promoció del Full parroquial, van ser altres fets comentats.

Com a propostes novadores es va parlar d’organitzar visites guiades a les nostres esglésies de la Vall amb caire explicatiu-catequètic, l’edició d’un calendari amb totes les festes, una conferència per a l’estiu amb una missionera metgessa a Ruanda, una festa per als avis o la restauració d’alguna imatge malmesa pel temps i altres.

I volent fer-nos presents en la vida social de la Vall i per a la vivència de la comunió amb tots els nostres germans en Crist de la Diòcesi es va presentar la Jornada diocesana del proper juny, així com el pelegrinatge del nostre Bisbat a Lourdes.

Va ser una matinal molt participada on moltes persones han pogut també presentar les seves propostes. La trobada va culminar amb una Missa presidida pel Rector de la Vall i La Pobla de Segur, Mn. Josep Eliud Arias.

assamblea vallfosca2015  67 assamblea vallfosca2015  37 assamblea vallfosca2015  78 assamblea vallfosca2015  85 assamblea vallfosca2015  106 assamblea vallfosca2015  118