Festa de Sant Ramon de Penyafort a Seró

El dia 7 de gener es va celebrar a la església parroquial de Seró la festa de Sant Ramon de Penyafort. En aquesta localitat hi ha la Confraria del sant dominic que es remunta a primers del segle XVII; aquesta confraria es cuida de la festa, i que té el moment més important en la celebració de la Missa en honor del sant.

Al migdia va tenir lloc la celebració eucarística que va presidir l’Arxiprest de l’Urgell Mitjà, Mn. Ramon Balagué. Van concelebrar amb ell, Mn. Antoni Ballester, Rector de la Parròquia i la majoria de preveres de l’arxiprestat. La missa va ser acompanyada en els cants per la Coral “l’Amistat” que dirigeix Mn. Josep Sauter.

Mn. Balagué a la seva homilia va fer un repàs de la vida d’aquest sant que va viure a Catalunya, envers el segle XIII, subratllant que va ser un gran personatge de la vida de l’Església a casa nostra. Va destacar-ne la seva vida com a dominic i expert en dret cosa que el fa patró dels advocats. Tot fent referència a l’Evangeli, Mn. Ramon va recalcar que per damunt de la Llei, hi ha la dignitat de la persona humana, una dignitat que no es pot entendre sense llibertat i fraternitat. Al final de l’Eucaristia, i com es costum, va tenir lloc la benedicció de la coca que es reparteix als molts fidels que van assistir a la festa. I abans del comiat, mentre la Coral l’Amistat cantava, amb el poble, els Goigs de Sant Ramon de Penyafort, els fidels van passar a venerar la relíquia del Sant, que es custodia a Seró.

Després la Coral va regalar a tots els presents una petita cantada de nadales, i ja a fora de l’església es va compartir la coca beneïda mentre la gent es felicitava l’Any Nou. També els preveres van aprofitar per compartir el dinar i començar a parlar del calendari arxiprestal d’enguany, i altres temes que volien compartir, com les vocacions sacerdotals, les properes jornades a nivell arxiprestal i diocesà, la salut dels preveres de la zona i la visita pastoral arxiprestal del Sr. Arquebisbe.