El proper destí de Taizé: Riga

El G. Alois parla de la immigració a la seva reflexióEls 15.000 pelegrins d’arreu del món van conéixer a la pregària de les set de la tarda de la veu del Germà Alois i la de l’Arquebisbe de Riga el nou destí de Taizé l’any vinent: Letònia, exactament a Riga. Els pelegrins van esclatar en aplaudiments. Hi eren presents el president de la CEE, els Arquebisbes de València, Barcelona i Madrid i diversos bisbes de diòcesis espanyoles, representants de congregacions i les màximes autoritats civils de València.
La pregària va començar amb una devoció i silenci absoluts, arrencant amb els primers cants en català. Va ser especialment emocionant el moment de l’encesa de la llum entre els assistents. El grup de joves d’Urgell va viure intensament la pregària, situats molt a la vora dels cors i de la creu de Taizé.
Van participar juntament amb els joves polonesos, ucrainesos, italians, francesos, croats alemanys, espanyols i moltes altres nacionalitats, en els diferents tallers programats. Va ser especialment interessant conéixer l’aspecte de cohesió social de les associscions fallaires.
El Germà Alois fara la darrera reflexió  el dijous a la tarda, reclamant com els dies anteriors la pregària i la nostra atenció en la recerca de l’entesa. Us adjuntem el document.
Durant el matí s’ha participat en les pregàries i els tallers de reflexió i a la tarda s’ha participat en la preparació de la pregària per la pau, que es durà a terme a les onze de la nit a totes les parroquies amb les families acollidores (unes 200) i els fidels. Després, es portarà a terme la festa de les nacionalitats, on tots els grups participen amb jocs i cançons molt compartits.
Demà els joves participaran en les misses parroquials.

Testimoni de Lluís Colomina:
Sent la meva primera vegada aquí a Taizé he pogut veure com l’experiència han anat passant aquests dies i la seva dinàmica. Taizé ho veig com una manera de aplegar gent de molts països i animar-los a fer un viatge i un pelegrinatge que en realitat et porta a conéixe’t millor. Així es trobaràn gent d’altres països amb els quals hi podràn parlar per coneixer sobre ells, el seu país i les seves tradicions. També, sens dubte, el pregar per a tots els que estimem, i per la pau com farem la nit de cap d’any.
Ningú marxa amb mala cara, tothom marxa amb el pensament de tornar a ser-hi, però en un nou lloc, diferent als altres.

Testimoni de Matheus Rodrigues, seminarista:
Desembre de 2015: hem arribat a València un bon grup de la diòcesi d’Urgell, a fer un encontre amb joves de tota europa, que es diu encontre de Taizé, a pregar i fer vida de comunitat junts als moments de dinar i pregàries, coneixent altres llenguas i cultures. El encontre es realitza entre 28 de dezembre 2015 i el 1 de gener de 2016, a València, una ciutat que no coneixia i que per mi es de les mes boniques d’Espanya. El encontre està molt bé; fem activitats diverses i en diversos idiomes. Estic gaudint moltíssim i aprenent molt de tots els nois que coneixem. Es pot aprofundir molt en espiritualitat i coneixement del amor de Déu, i al mateix temps puc escoltar també l’opnió dels joves de l’església d’avui día; tot l’encontre està molt bé, però en la meva opnió en faltaría alguna eucaristía o rosari; però està molt bé. Jo ho recomanaria a tots els joves que d’alguna manera s’hagin distanciat una mica de Déu, per tal que aprofitessin aquesta ocasió. Taizé es un experiència molt enriquecedora i un temps perfecte de pregària i meditació.