XLV Jornades de Delegats Diocesans de Catequesi.- VIII Trobada de Delegats i Responsables Diocesans per al Catecumenat

catequesi

Amb el títol “Nueva evangelización, nuevos catequistas” s’han celebrat les XLV Jornades de Delegats Diocesans de Catequesi a Madrid del 13 al 15 de febrer, a les quals ha assistit el Delegat diocesà d’Urgell Mn. Antoni Elvira.
El primer dia Mons. Xavier Salinas presentà les Jornades i també al nou Director del Secretariat de la Subcomissió Episcopal de Catequesi, D. Juan Luis Martín Barrios que succeeix en el càrrec a D. Juan Ignacio Rodríguez Trillo.

Diverses ponències han ajudat a reflexionar sobre la figura del catequista en aquest temps de nova evangelització: “Catequesis y catequistas ante la nueva evangelización” a càrrec de Mons. Fernando Sebastián Aguilar, Arquebisbe, emèrit, de Pamplona i Tudela; “La Sagrada Escritura en la identidad y formación del catequista” pronunciada per Mons. Julián Ruiz Martorell, bisbe de Jaca i Osca; “El catequista, iniciador en la celebración del misterio cristiano” per part de D. Álvaro Ginel, sdb, director de la revista «Catequistas». Totes les aportacions i reflexions comportaren uns interessants diàlegs amb els ponents.

Per altra part, a més de les ponències, hi hagué diverses comunicacions que tractaren sobre els catequistes que avui l’Església necessita, sobre la seva formació tot fent una relectura del document de la Comisión Episcopal de Enseñanza y Catequesis “El catequista y su formación” (1985) i sobre la vocació del catequista.
Així mateix, durant les jornades, es presentaren un ventall de publicacions, experiències catequètiques i de formació realitzades per diferents bisbats, províncies eclesiàstiques i també pel SIC.

Al dia següent de l’acabament de les Jornades, el 16 de febrer, es realitzà la VIII Trobada de Delegats i Responsables Diocesans per al Catecumenat. El tema de la jornada fou : “La conversión de vida en el proceso catecumenal”. Mn. Joan Amich i Raurich fou l’encarregat de tractar el tema “La conversión en el proceso catecumenal”. Després hi hagué un treball de grups sobre algues qüestions de la ponència i durant la tarda hi hagué temps per a un testimoni d’una catequista de Madrid i per a explicar l’experiència del catecumenat en la diòcesi de Terrassa, per part del Sr. Jaume Galobart.