XIª Trobada de Matrimonis a la Cerdanya

XIª Trobada de Matrimonis a la CerdanyaPer onzè any consecutiu es va celebrar el dia 17 d’agost la trobada de matrimonis amb el Sr. Arquebisbe Mons. Joan-Enric Vives al Santuari de la M. de Déu del Remei de Bolvir (Cerdanya). Enguany els assistents foren 120. A un quart de nou del vespre se celebrà l’Eucaristia a l’Ermita de la Mare de Déu del Remei i a continuació tingué lloc el sopar i el diàleg obert amb el Sr. Arquebisbe al Centre Social d’All. La Missa fou presidida pel Sr. Arquebisbe i concelebrada pel Vicari General, Mn. Ignasi Navarri, rector del Santuari, i per Mn. David Codina.

En la seva homilia, el Sr. Arquebisbe, tot glossant les lectures proclamades de la Paraula de Déu del diumenge animà els matrimonis a estar atents per tal de copsar els “signes dels temps” que el Senyor dóna a la seva Església, segons la famosa expressió encunyada pel Papa Beat Joan XXIII que ha esdevingut categoria teològica. Fent referència a la lectura evangèlica Mons. Vives recordà que l’opció de Jesús suposa una “divisió” amb les maneres de pensar i d’actuar relativistes i individualistes amb què moltes vegades el nostre món actua, i una lluita i batalla per anar contra corrent per viure el seguiment de Crist amb coherència i radicalitat. Recordà com Crist ha vingut a portar “el foc” de l’amor que “cremi la terra” per tal de combatre la injustícia i especialment el menyspreu dels més dèbils.

Després de l’Eucaristia, al Centre Social d´All, tingué lloc un sopar amb un espai de diàleg on l’Arquebisbe tingué un record i pregària per Mn. Francesc Balsells que fou l’impulsor d’aquesta bonica iniciativa a la Cerdanya.

Per a iniciar el diàleg obert, Mons. Vives reprengué breument el tema que havia encetat en la seva homilia sobre els nostres “signes dels temps” i en destacà els següents:

· La renúncia lliure, valenta i feta a consciència del Sant Pare Benet XVI i l’elecció del nou Papa Francesc.
· La crida del Sant Pare Francesc a una “Església pobra i dels pobres”.
· La crida del Papa Francesc a sortir a les “perifèries” per tal de proclamar Crist amb valentia.
· El bon treball de Càritas i l’augment de la solidaritat dels cristians en aquest temps de crisi econòmica.
· El moment de gràcia que ha significat la recent Jornada Mundial de la Joventut a Rio de Janeiro, Brasil.
· La celebració d’aquest Any de la Fe que és una nova i gran oportunitat de creixement.
· L’acció de gràcies pel Concili Vaticà II, amb les seves aportacions concretes.
· I una sèrie d’esdeveniments diocesans a Urgell que s’han viscut particularment amb joia:
o L’ordenació durant aquest any de dos nous preveres joves.
o La continuïtat de l’Escola de formació permanent diocesana i de la Càtedra de pensament
o El treball de Càritas diocesana i parroquials, i el funcionament del nou local a Puigcerdà
o La realització d’una Jornada Diocesana del Bisbat al juny, viscuda com un moment de particular gràcia de Déu.

En el torn de preguntes i de diàleg, el Sr. Arquebisbe respongué totes les preguntes que els matrimonis li formularen lliurement sobre diversos temes (renúncia dels majors, relació Catalunya i Espanya, transmissió de la fe, animació envers els cristians allunyats o decebuts, temes andorrans, política actual, etc.) i animà als matrimonis a pregar, i a preguntar-se quin ha estat el seu particular “signe del temps” d’aquest curs passat, on Jesucrist se’ls ha manifestat o els ha fet arribar alguna crida.

També enguany, està prevista la quarta trobada amb els fills d’aquests matrimonis i altres joves (estudiants de batxillerat i universitaris) per al proper dia 19 d’agost al vespre al Santuari del Remei.

XIª Trobada de Matrimonis a la CerdanyaXIª Trobada de Matrimonis a la CerdanyaXIª Trobada de Matrimonis a la Cerdanya