XIII Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi

Del 30 de juny al 2 de juliol s’han dut a terme les XIII Jornades Interdiocesanes de Catequesi a la Residència Universitària Manyanet (Barcelona).
Aquestes jornades, organitzades pel SIC, s’han centrat en la figura del responsable de la catequesi en la seva tasca de coordinació del grup de catequistes d’una parròquia o d’un arxiprestat.
Mons. Sebastià Taltavull obrí les Jornades amb una pregària i una presentació del tema que ens ocuparia durant aquests dies.
Per a la reflexió i el treball hem comptat, en un primer moment, amb l’aportació del Dr. Salvador Pié, professor de la Facultat de Teologia de Catalunya, amb la seva ponència Evangelii Gaudium i l’anunci de l’Evangeli.
Un segon gran moment que ha ocupat el gruix central de les jornades ha estat el treball realitzat pels participants i conduït per l’Equip de Jesuïtes Educació format per Pere Borràs, Jonquera Arnó i Lluís Tarín. Amb les seves explicacions, la reflexió personal i el treball de grup s’han anat cercant els elements i aspectes que un responsable de la catequesi ha de tenir presents a l’hora d’exercir el seu lideratge en el grup de catequistes en les seves vessants de coordinador, animador i acompanyant. A partir dels treballs realitzats en aquests dies es va proposar de redactar un document final com a síntesi de tot el que es tractà.
A les jornades també es va informar àmpliament del segon catecisme d’iniciació cristiana d’infants i adolescents Testimonis del Senyor de la Conferència Episcopal Espanyola que els dies 25 i 26 de juny es va presentar i lliurar a Madrid a totes les diòcesis en la persona dels delegats de Catequesi. Mn. Enric Termes s’encarregà d’explicar les característiques del nou Catecisme i de la Guia que l’acompanya.
Tant el treball realitzat en aquests dies amb catequistes de tot Catalunya i les Illes Balears com la pregària, la celebració de l’Eucaristia i les estones de convivència ens han enriquit a tots personalment en la nostra tasca de responsabilitat en la catequesi.

foto 3  1 foto 1  2 foto 3foto 4  3 foto  4