Visita Pastoral a Les Avellanes, Santa Linya, Vilanova de La Sal i Tartareu

El dissabte 2 de juliol, l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives, va realitzar una Visita Pastoral als quatre nuclis del Municipi de Les Avellanes i Santa Linya. Anava acompanyat del Rector, Mn. Alfons Velásquez i el diaca adscrit Mn. Antoni Baldomà, i durant tota la jornada l’acompanyaren l’Alcaldessa Il.lma. Sra. Lídia Ber i els sis regidors del Municipi. També va visitar la Comunitat de Germans Maristes del Monestir de Les Avellanes, on van dinar.

A l’arribada a Les Avellanes Mons. Vives fou rebut per l’Alcadessa i els Regidors i un bon grup de fidels i després de signar en el llibre d’honor q la seu de l’Ajuntament, es va dirigir a l’església de Maria Assumpta on va celebrar l’Eucaristia, visità després els carrers més bonics de la Vila i va admirar la imatge de la Mare de Déu del Remei del s.XV que es guarda a l’església parroquial.

Després s’encaminà a Santa Linya on l’esperaven un gran grup de fidels que li ensenyaren les obres més boniques de l’església i la vila i en especial li mostraren el tresor d’un copó i d’un calze d’or del s. XVIII. Celebrà l’Eucaristia a l’església de Maria Assumpta, on van acompanyar els cants la coral parroquial que li cantà una peça de benvinguda composada per a l’ocasió. Posteriorment visità la Vila i també el taller dels artistes escultors-pintors Antoni Camarasa i Jordi Marcos.

Encara aquell matí visità el nucli de Vilanova de La Sal on molts fidels s’havien agrupat per rebre’l i celebrar junts l’Eucaristia. Li mostraren les obres de restauració realitzades i les que manquen per fer.

Al migdia tingué una salutació a la Comunitat de Germans Maristes jubilats i els qui atenen l’Hostatgeria de Les Avellanes amb el seu superior el Gà. Ramon Llansana a l’antic monestir de Sta. Maria de les Avellanes.

Ja a la tarda visità Tartareu i hi celebrà l’Eucaristia, després de ser rebut a la plaça del poble, que conserva la casa del Senyor i vestigis del seu noble passat. Després de l missa visità detingudament el Centre d’interpretació amb les Autoritats.

A totes les misses celebrades es va pregar pel repòs etern del seu anterior Rector Mn. ermengol Donisa que havia mort el diumenge anterior als 86 anys d’edat. El bisbe predicà sobre les lectures del diumenge XIVè durant l’any animant a acollir en consol de Déu, a estar joiosos de ser fills de Déu pel batisme, a pregar per les vocacions a l’Amo dels sembrats, i a acollir la crida a ser evangelitzadors com els 72 deixebles de l’Evangeli, vivint coherentment la fe i sembrant la Pau del Regne que arriba.