Visita pastoral a la parròquia de St. Andreu de Vilallobent (Cerdanya)

Visita pastoral a la parròquia de St. Andreu de Vilallobent (Cerdanya)Diumenge 18 d’agost i en el marc de la visita que el Sr. Arquebisbe d’Urgell estava duent a terme a una sèrie de pobles de La Cerdanya, Mons. Joan-Enric Vives realitzà la Visita Pastoral a la parròquia de St. Andreu de Vilallobent. A la seva arribada fou rebut pel Sr. Pere Tor, Regidor de Nuclis agregats i Agricultura del Municipi de Puigcerdà, Municipi del nucli de Vilallobent.

Després de saludar el poble que l’esperava el Sr. Arquebisbe presidí la celebració eucarística al temple parroquial mil·lenari de St. Andreu de Vilallobent (s. XI) on hi prengueren part un nombrós grup de matrimonis i famílies i molts joves, adolescents i infants. Mons. Vives els adreçà unes paraules especialment dedicades als més joves, animant-los a viure amb radicalitat el seu amor per Jesucrist i a “nedar contra corrent”, si convé, per tal de no deixar-se emportar per l’opinió generalitzada tan relativista i coaccionadora per als cristians, i defensar amb fermesa i vitalitat jove els valors de Jesús, donant testimoni de la nostra fe en Ell.

A la seva homilia l’Arquebisbe d’Urgell animà els feligresos a sentir-se contents i orgullosos de les seves arrels cristianes i felicità la comunitat parroquial per l’esforç que feien en conservar i vetllar amb cura pel temple parroquial. Animà els fidels a lluitar contra els qui creuen que seguir a Crist no té sentit avui en dia i a no perdre mai la fidelitat del seguiment de Crist, valorant la Parala de Déu, l’Eucaristia i els sagraments. Adreçant-se als joves i infants, els recordà que Jesús espera molt d’ells i els exhortà que siguin generosos en les seves vides. Que no desoeixin la seva crida.

El Rector Mn. Josep Font, agraí la presència de l’Arquebisbe d’Urgell i mostrà la satisfacció de tot el poble de Vilallobent per la presència del bisbe i les seves paraules encoratjadores.

Visita pastoral a la parròquia de St. Andreu de Vilallobent (Cerdanya)Visita pastoral a la parròquia de St. Andreu de Vilallobent (Cerdanya)