VIª Trobada per a Lectors, Acòlits, Directors de cants, Organistes i Cors parroquials dels Bisbats de Lleida, Solsona i Urgell, a Balaguer

p1100748

El dia 5 de maig de 2012 va tenir lloc la VIª Trobada conjunta formativa en litúrgia dels bisbats de Lleida, Solsona i Urgell, al Santuari del Sant Crist de Balaguer, presidida pel Sr. Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan Enric Vives i organitzada per la delegació de litúrgia del bisbat d’Urgell.
Ha comptat amb la presència de Mn. Antoni Elvira, Delegat diocesà de catequesi d’Urgell, que ha ofert una ponència sobre la Carta apostòlica “Porta Fidei” del Papa Benet XVI. També hi eren presents Mn. Lluís Prat, delegat de Litúrgia de Solsona, Mn. Joaquim Mesalles, delegat diocesà de música litúrgica de Lleida, i Mn Melcior Querol, sotsdelegat de Litúrgia del Bisbat d’Urgell, que han impartit els tallers per grups. Hi ha hagut una assistència de 65 persones provinents dels tres bisbats.

A la salutació inicial el Sr. Arquebisbe va agrair l’assistència a tots els presents així com la tasca que desenvolupen en les respectives parròquies, exhortant-los a anar endavant i a formar-se per millorar el servei que ofereixen a la comunitat cristiana. Va remarcar també la importància que té la litúrgia per a fer possible el Cel aquí a la Terra, que ens porti a Déu, ressaltant de no quedar-nos en les formes, que ens poden distreure, fer possible “aixecar el cor”, aixecar la fe, perquè el cant i el silenci, la paraula i l’escolta, els sagraments i els vasos, la bellesa…, tot aixequi el nivell per expressar la litúrgia celestial a la terra.

A la seva ponència, Mn. Antoni Elvira va fer una presentació molt clara i catequètica del document Porta Fidei, amb el qual el Papa convoca un Any de la fe, fent créixer en els assistents el desig de redescobrir el camí de la fe, celebrar-la, aprofundir els continguts de la fe i ser-ne testimonis. En acabar hi ha hagut un torn de preguntes molt participatiu.

Als tallers d’acòlits, lectors i músics, s’ha treballat més la part pràctica de la celebració litúrgica des de l’àmbit propi de cada taller.

La jornada va concloure compartint amb joia un dinar fratern entre els assistents a la trobada.

p1100750p1100767p1100839p1100844