Urgell participa en la trobada espanyola  de Delegats de Comunicació

Madrid va acollir entre els dies 1 i 3 de febrer l’assemblea de delegats diocesans de mitjans de comunicació, que es va dur a terme sota el lema “Una comunicació atenta al món actual”, i en la que es va tractar la comunicació de crisi amb dues ponències, es va conèixer la tasca de dels gabinets de comunicació de tres organitzacions d’àmbit eclesial com són Càritas, OMP i CONFER, es va donar a conèixer un interessant treball d’investigació sobre la problemàtica dels costos i incidència de les publicacions diocesanes en paper i d’altres experiències diocesanes a l’entorn de la creació d’espais segurs en grups de joves com són els escoltes. També es va dur a terme un taller de tècniques avançades per l’enregistrament i edició de vídeos amb algunes eines específiques, amb el que es va cloure l’encontre el divendres al migdia. Van assistir els bisbes membres de la Comissió Episcopal de Comunicació i el seu president Mons. José Manuel Lorca.

Les jornades van començar amb una conversa amb el subdirector de El Mundo, Jorge Bustos, també guanyador d’un dels premis Bravo d’enguany i les paraules de benvinguda i reflexió de Mons. Lorca als assistents, a l’entorn del missatge pel Papa per a la Jornada Mundial de les Comunicacions Social d’enguany, tot encoratjant als assistents en el seu suport a l’Església en la difusió de la Paraula, en el suport als seus bisbes en la comunicació diocesana. Mons. Lorca va assistir a tot l’encontre i també el va cloure el divendres  al migdia. Van ser seguides amb molt d’interès les intervencions de Sílvia Rincón i Alfredo Urdaci sobre la comunicació en moments de crisi, així com la intervenció de José Luis Restán, el president d’Àbside, que va parlar del servei de la COPE a l’Església i a les diòcesis. També van aportar les seves experiències Paula Ribas, Eva Silva i Laura Daniele en la gestió dels gabinets de premsa de OMP, CONFER i Càritas. Els delegats van compartir les seves experiències i apreciacions en reunions per zones territorials.

A la trobada hi va assistir la delegada de MCS d’Urgell, Cristina Orduña.