Trobada diocesana de Vida Creixent a La Seu d’Urgell

El moviment diocesà de gent gran “Vida Creixent”, va fer la seva trobada anual a La Seu d’Urgell, el dimecres 7 de juny, amb un centenar d’assistents d’arreu del bisbat, encapçalats pel nou President diocesà de l’entitat, Sr. Mariano Carbonell.

La trobada tenia gust de retrobada després d’una interrupció de tres anys, i els assistents van viure una jornada d’amistat i de coneixement compartit, en la que després de la benvinguda de l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric; del Consiliari diocesà de Vida Creixent, Mn. Jordi Vásquez; i del President Sr. Mariano Carbonell; van fer una visita al Museu Diocesà, la renovada capella de la Pietat i la Catedral, i després de celebrar la Missa Solemne, presidida per Mons. Vives, van participar plegats en un dinar de germanor.

La jornada va començar a les 10:30, amb l’acollida dels participants al Seminari Diocesà, on després es van fer els primers parlaments. Mons. Vives va parlar-los del coratge i de la gratuïtat del lliurament, posant èmfasi en tres eixos pels quals és important estar present en el món, en la vida de les persones que ens envolten i sentir-nos útils i en forma quan arribem a una edat més avançada: la fe, el desig de Déu i de la seva gràcies; l’espiritualitat, mirar que l’esperit creixi en totes les circumstàncies; i l’evangelització, amb el testimoni personal en els nostres cercles més pròxims. L’Arquebisbe va encoratjar els assistents assegurant-los que podem fer moltes coses, més de les que sembla a primer cop d’ull. Va posar com exemple al Papa, que precisament aquell dia era operat, i va oferir una pregària.

Després dels parlaments, es van formar grups, per poder visitar amb comoditat la Catedral de Santa Maria i les darreres tasques d’adequació que s’hi van dur a terme, així com les instal·lacions el Museu Diocesà, que actualment han incorporat una nova museïtzació a la zona de la Capella de la Pietat, que conté obres de destacat valor.

En acabar, es va celebrar la Missa, a la Catedral, amb l’assistència de Mn. Jordi Vásquez i de Mn. Ignasi Navarri, Rector de la Seu d’Urgell. Tot seguit, van compartir tots un dinar de germanor a la residència de la Sagrada Familia d’Urgell.