Trobada dels Delegats episcopals de les Càritas Diocesanes

El 18 de desembre va tenir lloc, de manera telemàtica, la Jornada dels Delegats episcopals de Càritas que es va organitzar des de Càritas Espanyola. Una Jornada de formació, pregària i acompanyament on hi van participar a més del Bisbe d’Astorga, delegat de la Conferència Episcopal Espanyola per a Càritas, Mons. Jesús Fernández, el Delegat de Càritas Espanyola, Mn. Vicente Martín i més d’una cinquantena de Delegats i Delegades dels Bisbats espanyols. Mn. Jaume Mayoral, va participar-hi com a Delegat de Càritas Diocesana d’Urgell.

Una trobada que va tenir format digital, amb una pregària inicial i la salutació de Mons. Fernández que va encoratjar els delegats a treballar per una Càritas en sortida, i ben propera als més necessitats, entre ells els que està creant la pandèmia. Després va fer una radiografia de la tasca i la missió de Càritas i el paper dinàmic que han de tenir els delegats. Vicente Martín també va ressaltar la necessitat d’acompanyament a tots els agents de Càritas, i de les persones vulnerables ateses.

En un segon moment es va fer un treball de grups per poder reflexionar i poder donar resposta a unes preguntes que volien apuntar als grans reptes que tenen els Delegats i les Càritas Diocesanes en la vida dels bisbats i de les parròquies: com poder fer present en els plans diocesanes la realitat i la tasca de Càritas; com poder acompanyar els agents que intervenen en l’acció caritativa i social; i acompanyar-se entre els delegats d’altres diòcesis.

Finalitzat el treball de grup hi va haver una posada en comú, on es va fer un ric diàleg entre els assistents, i amb el desig d’un bon, joiós i solidari Nadal es va finalitzar l’encontre.