Trobada dels Arxiprestats de Noguera i l’Urgell Mitjà

El dilluns 29 d’abril es va reunir a la Casa Parroquial de Balaguer la majoria dels preveres i diaques dels Arxiprestats de Noguera i Urgell Mitjà per fer una matinal de convivència, diàleg i poder compartir temes de pastoral que afecten a les parròquies que atenen. Aquesta vegada es va convidar a Mn. Carles Cahuana, prevere del Bisbat de Terrassa, que a més és el mossèn que celebra la missa retransmesa, cada diumenge, per TV2. El tema per compartir i treballar va girar al voltant de la tasca comunicativa del prevere, en aquest nou mil·lenni de una societat molt tecnològica i que busca tot a l’instant.

En un primer moment es va fer una pregària inicial, tot recordant el santoral del dia: santa Caterina de Siena i sant Pere Màrtir de Verona. Tot seguit, els arxiprestos van informar de la darrera reunió del Consell Presbiteral i el Consell Arxiprestal, van desgranar els diferents temes que es van tractar i van compartir un primer diàleg amb els mossens, de les diferents qüestions, temes diocesans i eclesials tractats. Després de presentar breument a Mn. Cahuana i la seva tasca pastoral parroquial i en els mitjans de comunicació, va fer una reflexió en una doble mirada, la comunicació en el dia a dia de les parròquies, especialment en el culte religiós, la temàtica de les homilies i tot allò que ajuda a preparar-les i comunicar-les als fidels de les esglésies i comunitats parroquials que acompanyem.

Un segon moment una mirada més dirigida a la seva experiència com a celebrant de la Missa que ofereix setmanalment per televisió espanyola, i que és seguida per milers de persones arreu de Catalunya. Va explicar una mica com ho viu i tot allò que acompanya aquest format de celebrar la Missa i que suposa, sense dubte, una bona eina evangelitzadora que, com ens va dir, acompanya a gent gran, a malalts, però també a altres col·lectius d’espectadors. Es va obrir un ric i participat diàleg entre tots els presents, que va ajudar a plantejar i respondre preguntes i qüestions que van anar sorgint. Va ser una sessió ben pràctica i interessant que va permetre veure i valorar la importància de la comunicació en la feina presbiteral i de la vida de les parròquies.

Al migdia, i després d’una breu pregària a la Mare de Déu, es va compartir un dinar de germanor on es va continuar parlant de diferents temes que van apuntar els mossens i que van crear un clima de companyonia i amistat entre tots els presents.