Trobada transfronterera de preveres de la Cerdanya a Targassona i Llo

Anualment els capellans de l’arxiprestat de Núria-Cerdanya i els germans preveres de la Cerdanya del bisbat veí de Perpinyà-Elna, realitzen una jornada de trobada amb alternança en un i altre costat de la frontera. El dijous 20 de juny va tenir lloc la trobada transfronterera d’enguany que van realitzar a les viles de Targassona i Llo. Enguany a la trobada hi va participar l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i els Vicaris Generals d’Urgell i Perpinyà-Elna, així com els dos Arxiprestos-Degans de Cerdanya i de Prades de Conflent.

El punt de reunió va ser la Central solar Thémis, una planta de producció d’energia elèctrica transformant l’energia solar natural, i després van encaminar-se a Llo, per conèixer les instal·lacions de la Central Solar Termodinàmica per concentració que properament serà inaugurada oficialment. La central que ocupa 36 hectàrees té una potència elèctrica de 9 MW, i es una primera en matèria d’emmagatzematge d’energia solar a Europa per vapor d’aigua, que posteriorment mou la turbina que produeix al moment l’electricitat. Moderníssima instal·lació que produeix l’electricitat que consumeix una ciutat de 2.000 habitants en un any.

Després els preveres es van desplaçar fins a l’església de Llo del segle XII, dedicada a St. Fructuós de Tarragona, on van rebre les explicacions de la guia i després van pregar amb l’Hora d’entre dia i l’Àngelus. I van poder visitar detingudament l’església parroquial de Llo.

Un dinar de germanor al qual hi van assistir l’Alcalde en funcions de Llo Sr. Philippe Mas de Llo i un regidor, va cloure la jornada joiosa de convivència entre els preveres.

La propera trobada està prevista al Bisbat d’Urgell visitant i coneixent La Seu d’Urgell i el Principat d’Andorra.