Trobada de més de 500 mestres i professors de Religió a Montserrat

dsc08286Més de 500 inscrits (82 del Bisbat d’Urgell) van participar a la trobada,  a Montserrat, i es va comptar amb la presència de l’Abat Josep Maria Soler i la Consellera d’Ensenyament, Sra. Irene Rigau.

El nombre d’inscrits creix any rere any. Més de 500 persones, mestres i professors, van participar el passat dissabte, 9 d’abril, a la V Jornada de Mestres i Professors de Religió Catòlica, que va tenir lloc al Monestir de Montserrat, diòcesi de Sant Feliu de Llobregat. Va comptar amb la presència de l’Abat Josep Maria Soler, que va pronunciar la conferència “Professors de Religió: dificultats, reptes i testimoniatge“.

La jornada va ser organitzada per la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) i el Secretariat Interdiocesà per a l’Ensenyamentde la Religió a Catalunya (SIERC). Va ser presidida pell Sr. Arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, i va comptar amb la presència del bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés; la Consellera d’Ensenyament, Sra. Irene Rigau; el Director General d’Afers Religiosos, Sr. Xavier Puigdollers, i el secretari general de la FECC, P. Enric Puig.

El P. Abat en la seva aportació va remarcar: “La tasca dels mestres i professors de religió és molt important, perquè té com a missió fer arribar l’Evangeli als nens i nenes i joves”; l’Abat Soler,va expresar també que “L’escola, juntament amb la família, és transmissora de valors; per tant, cal que hi hagi coherència entre la paraula i l’actitud, i que els mestres siguin exemple per als joves”.

Per la seva banda, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va destacar la importància de la “dimensió transcendent” en la vida de tota persona i va lamentar que el “vessant espiritual” s’hagi vist sotmès pel “consumisme”.

Finalment, Mons. Pujol va encoratjar els professors i professores de religió a continuar la seva tasca perquè “a l’arrel de la crisi actual hi ha la crisi de l’educació”. Esmentà també que “… cal recordar que la dimensió religiosa és intrínseca al fet cultural”.

A la tarda, després del dinar on hi participaren els participants més els acompanyants (620 persones), el germà Andreu M. Martínez, monjo de Montserrat, va oferir un breu concert d’orgue a la basílica. Tot seguit al mateix lloc es celebrà l’Eucaristia, presidida pel bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés, concelebrada per la majoria dels Deleagts Diocesans i el P. Enric Puig.

En acabar l’acte, es va llegir el manifest de la jornada i es va celebrar el comiat i èxit de la trobada.

dsc08277dsc08278dsc08280