Trobada de Famílies a Prats de Cerdanya

p1000719L’educació dels fills en la fe amb la necessitat de compartir-la, els interrogants entorn la defensa de la vida humana i el testimoni cristià en una societat cada vegada més aliena al seu substrat cristià són algunes de les inquietuds que van compartir, el dissabte 25 de maig a la població de Tartera (Prats i Sansor de Cerdanya), una desena de famílies de l’Alt Urgell, Andorra i la Cerdanya, acompanyades per Mn. Cinto Busquet.
La darrera trobada del curs del grup familiar diocesà anomenat “Evangeli.com” va començar al matí amb la presentació dels assistents, alguns dels quals hi participaven per primera vegada, i un animat debat, en què es va destacar la necessitat que les escoles confessionals, i en general tots els catòlics, siguin fidels a la seva identitat. També es va constatar que l’Església està formada per persones humanes, amb les seves riqueses i limitacions, i que ha d’acollir totes les persones.

Mentrestant, els nens –una trentena- acompanyats pel seminarista d’Urgell Carlos Alberto Londoño i per quatre joves de l’escola de les germanes Vedrunes de Puigcerdà van realitzar una catequesi, adaptada a les seves edats, sobre Maria la Mare de Jesús, en què van destacar tres característiques seves: la fe, la humilitat i l’obediència. També van cantar i van confeccionar un gran cartell amb missatges d’agraïment i amor per als seus pares.
Després d’un dinar de germanor, els petits van compartir jocs al jardí i els matrimonis van continuar el debat, que es va centrar en l’avortament i va tocar també l’eutanàsia. Les parelles van comentar la inconveniència que una persona decideixi si una altra ha de viure o no, i també les dificultats per a prendre decisions en situacions límit. Mn. Cinto Busquet va destacar la necessitat de posar sempre la persona al centre.
La trobada va acabar amb la celebració de l’Eucaristia i amb la invitació a tornar-se a trobar a la jornada diocesana amb motiu de l’Any de la Fe que se celebrarà a La Seu d’Urgell el 15 de juny.

p1000720p1000738p1000745p1000752