Rotund èxit de participació en la segona edició Festival Canòlich Music

L’Eucaristía animada amb cants gospel del grup “Twocats pel Gospel” va ser el moment de màxima atenció i participació del festival de música cristiana, Canòlich Músic, quan l’envelat va quedar ple de gom a gom pels joves que han participat en la segona edició del festival, pels veïns de Sant Julià de Lòria i per famílies senceres que van gaudir de la celebració intensament.  La Missa va ser presidida pel rector de la parròquia i delegat d’Ensenyament del Bisbat d’Urgell, Mn. Pepe Chisvert. Prop de vuit-centes persones es van donar cita. Mn. Pepe Chisvert va donar la benvinguda a tots els presents, de totes edats i condicions i es va fer ressó de les paraules del Papa Francesc i la seva aposta per la joventut .  Aquesta fusió entre la música i la espiritualitat, vista a través dels ulls dels joves de diverses edats que hi han participat ha estat un esdeveniment únic a la diòcesi d’Urgell.

Les delegacions de Joventut i d’Ensenyament han fet una valoració excel.lent dels resultats aconseguits enguany d’aquest festival de música cristiana, únic a Catalunya i que ha unit a joves, mestres, famílies senceres i a molts fidels d’Andorra i de Catalunya en els actes que s’han celebrat al llarg del cap de setmana del 22 i 23 de novembre a Sant Julià de Lòria. Lluis Plana, delegat de Joventut ha fet un balanç molt positiu de l’esforç que ha suposat moure tants joves de punts tant allunyats i unir-los en la vivència de la fe a través de la música i la germanor: “els nois i noies s’ho han passat molt bé i han gaudit de totes les activitats programades i no només del concert, hem hagut d’augmentar el nombre de grups en els tallers perquè en els darrers dies es van desbordar, els participants han demostrat que ententen els valors més bons; i en les dinàmiques, en les pregàries i en les activitats han estat fantàstics. No hauria estat possible sense el suport dels mestres i de les escoles: molts han acompanyat els joves dels punts més allunyats i han participat ells mateixos en els tallers: els donem gràcies a tots, perquè ha estat complex muntar-ho però l’experiència ha estat molt gratificant”.

Hi han participat amb inscripció uns sis-cents joves i adults de diversos punts de la diòcesi, que han estat actius en els tallers, en les pregàries, en el concurs de joves talents, en la missa i en el concert de final de Please i Kairoi. Per que l’esdeveniment fos possible, hi han donat suport una seixantena de voluntaris, s’ha comptat amb l’aportació – voluntaria també – de vuit talleristes que van fer possible les activitats del matí, i l’organització ha comptat amb l’ajut del Comú de Sant Julià de Lòria. El Centre de Congressos i la carpa muntada pel comú a la Plaça Germandat, l’església parroquial, van ser els escenaris per anar desenvolupant les diferents activitats.

En la pregària de Taizè, divendres al vespre a l’església parroquial, els primers joves, uns dos-cents, que van arribar a Sant Julià van conéixer de prop aquesta experiència i van sortir-ne impressionats. A la pregària, conduida per Mn. Ivan Ayala, van assistir l’Arxiprest de les Valls i veins i veines de Sant Julià, col.laboradors de la parròquia i que han donat un gran suport en la celebració dels actes.

Als tallers, uns 450 joves van triar entre la composició musical, el cant, la meditació i el ioga: les activitats es van haver de desdoblar. Al concurs de joves talents, van participar grups de molts indrets, fins i tot de Barcelona, i les presentacions van ser seguides massivament pels joves participants. La Missa va acollir gent d’arreu, de diferents estils i edats i va ser un punt d’inflexió important: presidida per Mn. Pepe Chisvert, va ser concelebrada per d’altres sacerdots de la diòcesi que porten temes de jovent i per sacerdots d’Andorra. Hi van participar seglars, que van aportar el seu testimoni d’amor i de valors, de cohesió i d’espiritualitat des de diferents punts de vista i situacions i diferents comfessions. Unes vuit-centes persones van omplir la carpa, habilitada per dur a terme l’Eucaristia i amb una decoració especial. Després d’una fideuà popular, el concert del grup Please, grup de tribut de U2 va proposar una fòrmula que va connectar molt amb el públic: va acabar baixant a la grada i fent participar a membres de “Twocats pel gospel” en una de les cançons mítiques de la banda.

Hi va haver moments de gran intensitat i emoció durant el dissabte, que per a molts joves que es van quedar a dormir en el Centre Esportiu de Sant Julià, van continuar amb les activitats de lleure previstes pel diumenge.

Fragment del concert de Please, cantant amb Twocats pel gospel

Àlbum de fotos del Canòlich Music 2014