Reunió d’inici de curs de la Delegació de Joventut del Bisbat

La tarda del dia 31 d’agost a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell va tenir lloc la reunió del ple de la Delegació de joventut del Bisbat d’Urgell per acomiadar el Delegat Lluís Plana i la coordinadora M. Carme Girart, i valorar les necessitats més urgents per al curs 2023-2024. Va presidir la reunió l’Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat del Vicari Episcopal, Mn. Antoni Elvira, del Delegat diocesà, Sr. Lluís Plana i del Subdelegat, Mn. Gabriel Casanovas. I van participar-hi els diferents membres de la Delegació que representen diversos àmbits: grups de fe Txt; escoltisme, Fundació Esplais Santa Maria de Núria (FEMN), escola, vocacions, etc., amb algunes absències.

A la reunió es van valorar les activitats dutes a terme aquest estiu i el darrer curs, especialment la trobada Mundial de la Joventut a Lisboa, amb el Papa Francesc, on hi van participar un bon grup de joves andorrans i urgellencs, acompanyats per Mn. Antoni Elvira i Mn. Àlex Vargas, rector i vicari d’Encamp, i la Coordinadora de la delegació, Sra. M. Carme Girart, des del dia 26 de juliol fins al 7 d’agost, per participar amb els joves del Bisbat, als actes de la Jornada Mundial de la Joventut de Lisboa. Els joves d’Urgell van participar en els actes preparatoris (pregàries, catequesis, trobades festives), van visitar el Santuari de Fàtima, i els actes centrals de la JMJ a Lisboa.

La reunió també va servir per programar les activitats de la Delegació previstes per al curs 2023-2024, especialment la coordinació els consiliaris dels Grups d’Esplai, i el grups TxT, i la presència a l’àmbit interdiocesà del SIJ.

Els membres de la Delegació van acomiadar la Sra. M. Carme Girart que el proper mes d’octubre iniciarà un nou treball a Lleida. I van agrair la cooperació amb les activitats de la Delegació, que va brindar el Sr. Lluís Plana en tot allò que li sigui possible.