Reunió dels Arxiprestos de la Diòcesi

El dia 9 de maig l’Arquebisbe d’Urgell amb el Consell episcopal va presidir una reunió telemàtica amb tots els Arxiprestos de la Diòcesi d’Urgell. Era la primera vegada que es feia i va resultar molt satisfactòria.

Durant dues hores es va poder compartir amb detall la situació a cada arxiprestat durant les setmanes de confinament. L’Arquebisbe va remarcar que l’Arxiprest és un servei molt important, especialment en moments com aquests en què està proper a les parròquies de cada comarca, a les necessitats dels sacerdots, especialment els majors i els malalts, i de les necessitats dels fidels que li van arribant, així com ell pot ser tranmissor d’allò que el Bisbe li demana i d’allò que a la Diòcesi es va determinant.
Van ser àmpliament consultats sobre les orientacions que calia donar per al temps de desescalada del confinament i l’inici del retorn a una certa normalitat pel que fa a les celebracions litúrgiques i a la vida pastoral diocesana, en una part del territori diocesà. Es van aprovar unes mesures i concrecions que l’Arquebisbe transformarà en orientacions per a la Diòcesi.
Els Arxiprestos van avaluar l’acció caritativa i social que s’està portant a terme des de Càritas diocesana, Càritas Nacional d’Andorra i les diverses Càritas parroquials, i que s’ha vist urgida a ampliar-se per a atendre les moltes sol·licituds que arriben a les parròquies. També van insistir que, a més de l’ajuda als necessitats, caldria estimular l’aportació dels fidels a la vida ordinària de les comunitats parroquials que s’ha vist minvada en haver-se suspès les celebracions amb presència de fidels així com els funerals i altres celebracions sacramentals del baptisme, les primeres comunions i les confirmacions.
L’Arquebisbe va aportar diverses informacions.