Reunió del Consell Presbiteral d’Urgell

Dilluns dia 19 de juny va tenir lloc la reunió ordinària del Consell de Presbiteri d’Urgell presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i a la qual hi van assistir pràcticament tots els Consellers. Els preveres van rebre informacions de part del Sr. Arquebisbe.

El Vicari de pastoral Mn. Antoni Elvira va aprofundir en la temàtica de la vocació i missió dels fidels laics estudiant com alguns fidels poden ser cridats a la participació en l’exercici de la cura pastoral d’una Parròquia oferint una sèrie d’apunts concrets per a la Diòcesi d’Urgell que van ser comentats per part dels Consellers. Un ric diàleg entre els preveres va anar esbossant el perfil d’aquestes persones que haurien de ser cridades per part del Sr. Arquebisbe i les implicacions concretes per a la pastoral.

A continuació el Delegat de joventut de la Diòcesi, Sr. Lluís Plana, va presentar als Consellers el treball que des de la delegació de joventut d’Urgell s’ha realitzat per tal de respondre i treballar el document preparatori del pròxim Sínode de Bisbes els joves, la fe i el discerniment vocacional.

En el decurs de la reunió es féu públic el nomenament dels nous Bisbes auxiliars de Barcelona a qui els preveres encomanaren tot resant l’Àngelus a l’església del Seminari diocesà. Un dinar de germanor al Seminari diocesà, amb una llarga sobretaula amb diverses informacions diocesanes, clogué la reunió de l’actual Consell.