Primera Missa Pontifical del Bisbe Coadjutor a Tivissa

El diumenge 29 de setembre el recentment ordenat de bisbe, Mons. Josep-Lluís Serrano i Pentinat, Bisbe Coadjutor d’Urgell, va celebrar el seu primer Pontifical a la seva parròquia natal de Tivissa. L’Eucaristia a l’església de Sant Jaume va comptar amb la presència de la seva família, l’Alcalde, els amics i veïns de la localitat catalana.

A la seva homilia Mons. Serrano va glossar les lectures de la Paraula de Déu proclamades aquell diumenge. A la primera lectura (Nm 11,25-29) Josuè està gelós perquè setanta ancians profetitzen i un no s’havia presentat al tabernacle. Josuè mira la pertinença i no mira la devoció, la substància del discurs, afirmà Mons. Serrano. L’Evangeli reprèn la mateixa línia: tots els deixebles estan reunits i hi ha gent, que no són del grup, que expulsen dimonis, que guareixen. L’apòstol Joan li retreu a Jesús que n’hi hagi alguns que “expulsen dimonis” i que no són del grup dels deixebles. Com Josuè, Joan, se centra en el grup, i no mira l’obra bona, el bé, que una persona pot fer. Mons. Serrano destacà com el Regne del cel té una lògica inclusiva, on Jesús inclou el bé als germans. Si no fos així, ¿qui de nosaltres es podria salvar?

Al final de la Missa el Consell parroquial de la Parròquia va obsequiar el Bisbe coadjutor Josep-Lluís amb una rèplica de l’església parroquial de St. Jaume de Tivissa i amb un quadre del poble.

A l’Eucaristia hi va assistir l’Alcalde de Tivissa, Il·lm. Sr. Joan Cedó i una gran quantitat de fidels.