Ponts reviu el vot de poble a Sant Sebastià

El 20 de gener, festa del màrtir Sant Sebastià, la vila de Ponts va tornar a celebrar el seu “vot de poble”. La diada es va iniciar de bon matí amb una caminada popular que va organitzar el Centre Excursionista Pontsicà i que, malgrat el mal temps, va aplegar un bon grup de participants. Al migdia la petita campana de l’església d’Algós va tocar a la celebració de la Missa. El petit temple es va omplir de fidels de totes les edats que volien, un any més, complir i mantenir una tradició ben arrelada a la Vila de Ponts.

Abans de començar l’eucaristia es va fer el tradicional sorteig de la rifa de les “Tires de Sant Antoni”, on els diners recollits van destinats a Càritas Parroquial i les seves activitats d’ajuda per als més exclosos de Ponts i dels pobles de la rodalia. A la missa hi van participar Mn. Bonifaci Fortuny, Mn. Jaume Mayoral i el diaca Mn. Josep Caba. També s’hi van fer presents l’Alcaldessa de Ponts, Il·lma Sra. Alba Basomba i altres representants de la Corporació Municipal, a més de representants d’entitats pontsicanes. Una celebració on es van recordar les arrels que ajuden a sentir-se poble i la necessitat de fer arribar aquest testimoniatge a les noves generacions. També hi va haver un record pels difunts, especialment, pels que reposen al cementiri d’Algós.

Abans d’acabar la Missa d’Acció de Gràcies, es van cantar els Goigs dedicats a Sant Sebastià, es va beneir la coca i el vi dolç que es va distribuir als fidels, i també es va venerar la relíquia de Sant Sebastià que es conserva a l’església. Tot seguit a l’exterior i al voltant d’una foguera, la gent va compartir una estona de xerrada i salutacions entre els assistents. I abans de retornar cap a casa, no hi va faltar la tradicional fotografia de família, entre tots els que van viure la Diada de Sant Sebastià a Algós, un testimoni per a les properes generacions d’una festa ben arrelada al calendari tradicional del Segre Mitjà.