Pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell a Terra Santa en l’Any de la Fe

Pelegrinatge de la Diòcesi d'Urgell a Terra Santa en l'Any de la FeEls dies 2 al 10 d’octubre va desenvolupant-se a Terra Santa el pelegrinatge diocesà d’Urgell, amb motiu de l’Any de la Fe. Presidits per l’Arquebisbe Joan Enric i guiats per Mn. Ramon Sàrries, llicenciat en Teologia Bíblica a Jerusalem i guia oficial, també els acompanya Mn. Carles Albert Ospina. Hi participen 46 pelegrins en total i en aquests primers dies han tingut com a lloc base Natzaret i des de diumenge dia 6 Jerusalem.

Fins ara dia 5 el pelegrinatge està aconseguint tots els seus objectius fixats. Va començar ja als llocs d’origen amb les reunions preparatòries perquè sigui autèntic pelegrinatge de fe als llocs sants de Jesús, el Senyor i de l’Església Mare de Jerusalem.

El dia 2 van viatjar i arribaren a Natzaret la pàtria de Jesús, i els dies 3, 4 i 5 han visitat des d’allà els llocs del ministeri de Jesús a Galilea.
Dia 3.- Van poder visitar la Basílica de l’Anunciació, la casa de Josep, i l’església vora la font de Natzaret. A l’Anunciació les dues consagrades que participen al pelegrinatge, una religiosa i una verge consagrada, van renovar la seva entrega de consagració. També a Canà de Galilea els 9 matrimonis que participen al pelegrinatge van renovar les seves promeses matrimonials.

Dia 4.- Iniciaren la jornada a Bànies prop del Líban, recordant el lloc de la confessió de fe apostòlica, així com la muntanya de les Benaurances, la travessia del llac de Genesaret, el lloc del record del baptisme on tots van renovar les seves promeses baptismals, i Cafarnaüm, amb la casa de Pere i el lloc de la confessió de fe apostòlica petrina vora el llac.
Dia 5.- La muntanya del Tabor amb la commemoració de la Transfiguració, el parc i les runes arqueològiques de Meggido, el mont del Carmel, Haifa, i Cesarea marítima, per viatgar a Jerusalem, on els fidels d’Urgell arribaren cantant amb devoció el salm dels pelegrins, 122 (121), “Quina alegria quan em van dir, anem a la casa del Senyor, ja han arribat els nostres peus al teu llindar Jerusalem…”

En els propers dies, des de Jerusalem visitaran la ciutat santa, així com Betlem, Jericó i Qumram, i seran rebuts en audiència per Sa Beatitud el Patriarca Llatí de Jerusalem Fouad Twal i pels Franciscans de la Custòdia a Terra Santa.