Ordenació presbiteral del P. Joan Morera Perich, s.j. a Verdú

El dissabte 17 de setembre va tenir lloc a l’església de Sta. Maria de Verdú (Diòcesi de Solsona) l’ordenació presbiteral del diaca jesuïta P. Joan Morera, s.j. de mans de l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives. Concelebraren amb l’Arquebisbe el P. Provincial dels Jesuïtes a Espanya, P. Antonio España i el Delegat dels Jesuïtes a Catalunya, P. Enric Puiggròs, així com Mn. Jordi Orobitg, membre del Consell Episcopal del Bisbat de Solsona i antic rector del Seminari Major Interdiocesà on el nou prevere va formar-se uns anys i el P. Roger Torres, Superior de la Comunitat de jesuïtes de Lleida on el P. Joan Morera està destinat, i una trentena de preveres i una gran quantitat de fidels.

Fou una celebració emotiva i plena de significat on la litúrgia austera però bellament cuidada parlà i evocà el Senyor que regalava un nou ministre a la seva Església.

A la seva homilia l’Arquebisbe va glossar les lectures de la Paraula de Déu proclamades: a la primera lectura (Is. 42,1-7) el profeta Isaïes profetitza com Jesús serà el Servidor dels servidors: «Aquí teniu el meu servent, de qui he pres possessió, el meu estimat, en qui s’ha complagut la meva ànima”. Tot prevere ha de ser un servidor a imitació de Jesús que va venir a servir i no a ser servit. En aquest sentit l’Arquebisbe animà el nou prevere “en tot estimar i servir” el Poble de Déu en els diferents serveis que la Companyia de Jesús li encarregarà i com aquest servei el configurarà com ha configurat tots els preveres. I a la segona lectura (2 Co 5,16-20) es recordava com són “feliços els qui són ambaixadors de reconciliació”. L’Arquebisbe animà al nou prevere a ser ambaixador d’un Déu de misericòrdia que perdona 70 vegades 7 i que no es cansa mai de perdonar. Tot prevere ha de ser un ambaixador de la reconciliació i l’ambaixador ha de transmetre les paraules que rep de Déu mateix que l’ha de sostenir en la seva missió. Animà el nou prevere a ser ambaixador d’un Déu que estima tothom i que vol el respecte dels drets humans i d’una ecologia integral, que posi al centre les persones, i la cura de la casa comuna. Glossant la lectura de l’Evangeli de les Benaurances (Mt 5, 1-12a) animà el P. Joan a ser pobre en l’esperit i a posar al centre del seu ministeri presbiteral els pobres, els marginats i els qui més pateixen. Feliços els qui tenen un esperit de pobre, va recordar Mons. Vives que traduïa el Cardenal Pironio. Finalment l’Arquebisbe va destacar tres dimensions pastorals que marquen la vida del nou prevere: l’amor per la Sagrada Escriptura i la Bíblia; el servei generós i entregat als més pobres, i el treball per la justícia, la pau i la no-violència.

El nou prevere va néixer el 5 de febrer de 1983 a Tordera (Maresme-Girona), va estudiar informàtica i programació de videojocs i va sentir la seva crida vocacional pel referent del seu oncle capellà Mn. Josep Perich, gironí, que en un primer moment el va acompanyar al Seminari diocesà però que en acabar els estudis de filosofia i teologia, el 2009, va decidir iniciar el seu itinerari com a jesuïta. S’ha format en espiritualitat ignasiana, i també en llengües bíbliques. Va estudiar Teologia Bíblica a la Universitat Gregoriana de Roma i amb una estada a Jerusalem. El seu recorregut des de llavors l’ha portat a Tanzània, durant dos anys, i després novament a Catalunya, on ha aprofundit en l’estudi de la no-violència cristiana, i més recentment en el camp de l’ecologia, entre altres activitats. No ha estat un camí fàcil, ja que com ell mateix explica, durant l’estada a l’Àfrica va patir un problema de salut que, “com la ferida de Pamplona d’Ignasi, m’ha portat a reconsiderar la perspectiva des de la qual soc jesuïta, un procés que ha trigat anys”.