Obertura dels II Jocs Esportius de la Gent Gran d’Andorra

L’Arquebisbe d’Urgell i Coprincep Episcopal d’Andorra, Joan-Enric Vives, va obrir oficialment els II Jocs Esportius de la Gent Gran del Principat d’Andorra el diumenge 16 de juny de 2019, en una cerimònia que es va dur a terme a l’Estadi Comunal d’Andorra la Vella, on es van realitzar les proves durant el mateix diumenge d’atletisme, de gimnàstica i de golf.

A la seva arribada a l’Estadi Comunal fou rebut per la Cònsol Major d’Andorra la Vella, Hble. Sra. Conxita Marsol, la parròquia anfitriona, el Cap de Govern, M.I. Sr. Xavier Espot i la Síndica General M. I. Sra. Roser Suñé. Després va poder saludar les autoritats convidades i presents, la Cònsol Major d’Escaldes-Engordany, la Ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Consellers de comú d’Afers socials de les diverses parròquies i el President de Comitè Olímpic Andorrà, Sr. Jaume Martí, a més dels quatre campions olímpics que té el Principat, i que van ser els portadors de la bandera dels Jocs durant la celebració de la cerimònia d’obertura.

A la cerimònia inagural, va actuar el grup de dansa Líquid Dansa, i el foc olímpic fou portat pels diferents grups parroquials de gent gran fins el pebeter.

Van fer sengles parlaments la Cònsol Major i el President de Comitè Olímpic i el Copríncep va obrir oficialment els jocs. Després, i ja començades les proves, van poder saludar personalment els atletes participants.

En els jocs, que aplegen les persones de més de 60 anys dels centres de día i casals parroquials de les set parròquies d’Andorra, van participar 300 atletes i 70 voluntaris, en 13 modalitats esportives, des de tennis taula a golf, i jocs d’agilitat mental com el dòmino, botifarra i escacs entre d’altres. Es van celebrar entre el diumenge 16 i dilluns 17 de juny.