Noces d’Or de la Gna. Ángeles Hernández

El dia 8 de setembre festa de la Nativitat de la Mare de Déu a l’església parroquial d’Agramunt es va celebrar la missa en honor a la patrona d’Agramunt, la Mare de Déu dels Socós, imatge que segons relata la llegenda va ser trobada per un pastor a les afores del poble, prop del riu Sió, on avui hi ha una ermita dedicada a la seva devoció. Enguany amb una altre motiu per festejar, aquest dia també celebrava els 50 anys de la professió religiosa la Gna. Ángeles Hernández, religiosa de les Filles de Crist Rei, i que forma part de la Comunitat que hi ha a Agramunt, lloc on va néixer el seu fundador el venerable Mn. Josep Gras. Una comunitat que porta cinc anys establerta a la població i que col·labora en la pastoral parroquial d’Agramunt i dels poblets de la Ribera del Sió, seguint el carisma de la seva congregació i el seu fundador agramuntí.

Un bon nombre de fidels va omplir el temple per honorar a la Mare de Déu i acompanyar a la religiosa en la seva celebració, entre ells es va fer present la Il·lma. Sra. Sílvia Fernàndez, Alcaldessa de la vila agramuntina, així com les noves religioses de la Comunitat a Agramunt de les Filles de Crist Rei, les germanes M. Ángeles Gutiérrez i M. Carmen Vásquez, de la Comunitat de Benifaió va fer-se present la Gna. Hilaria Martín i el Gmà. Joaquim Cifuentes dels Germans de la Creu Blanca que resideix a Agramunt i col·labora amb la parròquia. Una vegada més el Cor Parroquial va acompanyar amb els seu cants l’acte litúrgic i van solemnitzar la celebració.   Una celebració que va mirar a la festa litúrgica de la Nativitat i a la festa dels cinquanta anys de la professió religiosa de la Gna. Ángeles. Mn. Jaume Mayoral, Rector de la Parròquia, en la seva homilia va aprofitar per felicitar al poble d’Agramunt per la reeixida i participada Festa Major, tot demanant a la Verge dels Socós que guardi al poble en aquests moments de crisi social que estem vivint. La germana Ángeles va renovar la fórmula de la consagració davant dels fidels, i va tornar a demanar la gràcia de l’Esperit Sant i l’ajuda de la Mare de Déu per complir els seus vots religiosos de castedat, pobresa i obediència.

Abans d’acabar la celebració, i fer la visita a la imatge de la Mare de Déu en el seu cambril tot cantant els seus goigs, hi va haver moments molt emotius: com les paraules de la religiosa que va agrair la pregària i la presència dels fidels també vinguts de les petites parròquies de la Ribera de Sió i que atén pastoralment els cap de setmana, així com la lectura de la Carta del Sr. Arquebisbe que va adreçar a la religiosa i a tota la comunitat reunida en l’Eucaristia, i els obsequis que el Consell Parroquial i altres entitats van entregar a la religiosa. Una diada de festa i celebració que un any més han viscut els agramuntins i la gent que estima a la Mare de Déu, aquest any amb els 50 anys de la professió religiosa de la germana Ángeles Hernández.