Mn. Ermengol Donisa i Nat descansa en la Pau de Crist

El dia 26 de juny va morir a Lleida Mn. Ermengol Donisa i Nat, als 86 anys d’edat i 62 de ministeri presbiteral. La missa exequial, presidida pel Rector i Arxiprest de la Val d’Aran, Mn. Pere Balagué, va tenir lloc l’endemà dia 27 de juny a Salardú, on fou enterrat.

El dia 29 de juny, Festa de St. Pere i St. Pau, a l’església parroquial del Sagrat Cor de Balaguer, va tenir lloc una missa funeral pel seu etern repòs presidida per  l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, i concelebrada pel Rector i Arxiprest, Mn. Jordi Profitós i per una dotzena de preveres d’Urgell. Hi van assistir alguns familiars del difunt així com una nombrosa representació de la Comunitat dels Germans Maristes de Les Avellanes i d’altres llocs de Catalunya, i de fidels de les parròquies on va servir. A l’inici de la celebració, com és costum de la Diòcesi, es va llegir un breu recorregut pastoral de la vida de Mn. Donisa que s’adjunta.

Mn. Ermengol DONISA i NAT va néixer a Espot el dia 24 d’agost de 1935, i cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari d’Urgell. Fou ordenat de prevere a Balaguer el 24 de juliol de 1960.

Estrenà el seu ministeri presbiteral com a Vicari parroquial de Les on va servir-hi cinc anys, fins que el 1965 va passar a Barcelona per ampliar els seus estudis.

Del 1975 al 1986 fou Director tècnic i Professor del Col·legi Diocesà de Tremp, essent també Ecònom de Llimiana i Guàrdia de Noguera des del 1976.

L’any 1989 fou nomenat Rector de les parròquies de Les Avellanes i Tartareu a les quals s’hi afegirien posteriorment l’any 2010 Vilanova de la Sal i Santa Linya.

L’any 2020 el Sr. Arquebisbe li acceptà la seva jubilació i passà a ser Capellà resident al Monestir de Les Avellanes on ha estat atès amb caritat i estima per la Comunitat de Germans Maristes de Les Avellanes.

Des de l’any 2006 fins al 2020 fou el Delegat a la Diòcesi de la “Mutualitat del Clergat Espanyol”.

Ha mort a Lleida el dia 26 de juny de 2022 havent rebut els sants sagraments i la benedicció apostòlica. El dia 27 de juny va rebre cristiana sepultura a Salardú.

Que reposi en la Pau del seu Senyor, el Bon Pastor.