Mn. Albert Llanes i Vives reposa en la Pau de Crist

El dia 17 de gener va morir a la residència Maria Reina de Barcelona Mn. Albert Llanes i Vives, als 92 anys d’edat i 67 de ministeri presbiteral.

La missa exequial va tenir lloc el dia 19 de gener a l’església parroquial de la St. Jaume de Queralbs, i fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Vicari General Mn. Navarri; pel Vicari de l’Opus Dei a Catalunya, Mn. Ignasi Font; pel Rector de la Parròquia, Mn. Emili Villegas i per diversos preveres amics de Mn. Llanes. Hi assistí la Il.lma. Alcaldessa de Queralbs M. Immaculada Constans, que al final de la missa exequial llegí unes paraules sentides i elogioses de reconeixement a Mn Albert; i la Parròquia de St. Cebrià de Barcelona envià un missatge de condol per la relació mantinguda des de Fustanyà. Hi foren present el Director de Vall de Núria, la Superiora de la Residència Maria Reina i el matrimoni Francesc Guerrero i Rosa Torrelles que l’han acompanyat i ajudat durant molts anys.

A l’homilia l’Arquebisbe Joan-Enric remarcà com Mn. Albert havia estat “perseverant” des de ben petit en l’amor i  el seguiment del Crist, fidel i confiat que “res no ens podrà separar mai de l’amor de Déu revelat en el Crist” que intercedeix per tots, i ara, mort i ressuscitat, ho fa per la salvació eterna del qui exercí quasi la totalitat del seu llarg ministeri sacerdotal a Queralbs i altres poblets de la Vall de Ribes (52 anys!). Ho compaginà molts anys amb la direcció espiritual i la confessió a l’Escola “Xaloc” de l’Hospitalet de Llobregat entre setmana. I des de feia 30 anys a la Residència Maria Reina, on s’ha esdevingut la seva mort sobtada, ben acollit per les RR. Serventes de Jesús de la Caritat.

Va ser un zelós sacerdot, que valorava l’amistat sacerdotal i per això s’adherí a la Societat sacerdotal de la Santa Creu unida a la Prelatura de l’Opus Dei.

A l’inici de la celebració el Vicari General, Mn. Ignasi Navarri, seguint el costum de la Diòcesi d’Urgell, llegí un breu recorregut pastoral de la vida entregada de Mn. Albert Llanes, que s’adjunta:

Mn. Albert Llanes i Vives va néixer a  Bellver de Sió el 29 d’abril de 1928. Cursà els estudis de Filosofia i Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell i fou ordenat de prevere el 12 de juny de 1953.

Va estrenar el seu ministeri com a Vicari parroquial de Balaguer i al cap d’un any, el 1954, com a Vicari parroquial de Puigcerdà.

L’any 1957 el Sr. Bisbe el nomenà Ecònom de Prullans i encarregat de Talltendre i al cap d’uns mesos, Ecònom de Queralbs i Encarregat de Fustanyà.

Aquestes dues comunitats, Queralbs i Fustanyà, seran les Parròquies que estimarà i servirà llargament, més de 50 anys, durant tota la seva vida presbiteral i on exercirà el seu ministeri sacerdotal i a les quals s’afegiran l’any 1980 la de Pardines, i el 1984, la de Bruguera a la Vall de Ribes, compaginant-ho amb la direcció espiritual i la confessió en diverses Escoles de Barcelona durant la setmana.

Continuà servint les Parròquies confiades de Queralbs i la Vall de Ribes fins l’any 2009 quan el Sr. Arquebisbe li acceptà la seva jubilació canònica i fixà el seu domicili a la Residència Maria Reina de Barcelona on ha estat molt ben cuidat i atès per les Religioses que en tenen cura, les “Serventes de Jesús de la Caritat”. Allí ha gaudit de les visites dels seus antics feligresos, dels seus germans preveres d’Urgell i dels sacerdots de la “Societat Sacerdotal de la Santa Creu”, unida a la “Prelatura de l’Opus Dei”. També per la família Torrelles, de Rialp, que moltes vegades li han prestat serveis acompanyant-lo a La Seu per als Exercicis espirituals cada estiu, i altres ajudes. Visqué i morí sempre molt unit des de Barcelona a la seva estimada Diòcesi d’Urgell.

El 17 de gener ha mort sobtadament a la residència de Maria Reina de Barcelona on vivia jubilat. Al cel sia!