Millora del règim dels donatius desgravables

El Delegat Diocesà per als Assumptes Econòmics del Bisbat d’Urgell Sr. Carles Martín ha enviat una circular als Mossens de les Parròquies del Bisbat en què informa que recentment s’ha millorat el règim dels donatius desgravables previstos a la legislació vigent (Llei 49/2002) per a les entitats sense fins lucratius, a la qual està sotmesa també l’Església Catòlica.

Aquesta modificació implica que, amb efectes del dia 1 de gener de 2020, tots els donatius a l’Església Catòlica desgravaran a la declaració de l’IRPF de la següent manera: els primers 150 euros: desgravació del 80%;  a partir dels primers 150 euros la desgravació serà del 35%;  y si en els 2 anys anteriors s’haguessin realitzat donatius per import igual o superior al de l’any anterior, llavors tindran un 40% de desgravació a partir dels 150 euros.

Convé que els fidels i els amics de la comunitat cristiana tinguin coneixement d’aquesta millora perquè continuïn col·laborant amb el sosteniment de les economies parroquials i diocesana.

I recorda que, per tal de facilitar els donatius a les parròquies i evitar desplaçaments, també poden fer servir la plataforma www.donoamiiglesia.es o, alternativament, poden donar a la Parròquia les seves pròpies dades bancàries, i des de l’Administració diocesana del Bisbat ja s’encarregaran de fer arribar al compte parroquial els donatius dels seus feligresos.

Més informació al portal www.donoamiiglesia.es