Jornada del Malalt i celebració de la festa de la Mare de Déu de Lourdes

Un any més, la celebració de la Jornada del Malalt, amb motiu de la festa de la Mare de Déu de Lourdes, s’ ha celebrat el diumenge dia 11 de febrer a moltes parròquies de la diòcesi. Com cada any, una representació de la Junta de l’ Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes s’ ha fet present a les celebracions, a Lourdes, en l’ escaientsa dels 160 anys de les aparicions de la Mare de Déu a Sta. Bernadeta.

A la parròquia de St. Ot de la Seu d’ Urgell, ja el divendres dia 9, a la residència de l’ hospital de la ciutat, es va fer aquesta bonica celebració anticipada i preparada per la Gna. Visitació Lorenzo, Delegada diocesana de la pastoral de la salut. En aquesta celebració que fou presidida per Mn. Manuel Pal, capellà de l’ hospital i concelebrada per Mn. Ignasi Navarri, Rector de la parròquia, s’ administrà el sagrament de la unció dels malalts a una cinquantena llarga de malalts.

El diumenge dia 11 a l’església de Santa Magdalena, presidida per Mn. Ignasi Navarri, Rector de la parròquia i Consiliari de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes i concelebrada per Mn. Xavier Parés, és va fer la ja tradicional celebració parroquial de la festa, organitzada conjuntament pels membres de l’ Hospitalitat parroquial de la Mare de Déu de Lourdes i pels membres de l’ equip parroquial de la pastoral de la salut.

Mn. Ignasi en la seva homilia, a partir dels textos de la litúrgia del diumenge VIè durant l’ any, va reflexionar  sobre la gran predilecció de Jesús pels malalts i el gran signe de credibilitat que l’ Església ofereix a la societat i al món quan està al costat dels malalts. El Santuari de Lourdes, sota la mirada maternal de la Mare de Déu és una escola de tendresa i d’ entrega als malalts. “Quan estava malalt em vau visitar”, ens diu Jesús. I Maria a Lourdes ens recorda i aquest és el lema pastoral d’ enguany del Santuari: “Feu tot el que Ell us digui”

Durant la celebració Mn. Navarri i Mn Parés van administrar el Sagrament de la Unció dels Malalts i, en acabar, es va fer una petita processó per dins de l’Església, cantant l’ Ave de Lourdes i  venerant la medalla de Mare de Déu de Lourdes.