Jornada de conscienciació ecològica a Càritas Zamora: “Càritas Ecocanvi i el Laudato Si”

El passat dia 29 de gener Càritas d’Urgell participà de les XVIII Jornades Diocesanes a Zamora, que enguany han estat centrades en la qüestió ecològica, i emparades sota el paraigua de l’encíclica del papa Francesc “Laudato Si: La cura de la casa comuna”. La sessió ha girat al voltant de dues experiències desenvolupades en Càritas Diocesana d’Urgell i Càritas Diocesana de Zamora.

Josep Casanova Obiols, Director voluntari de Càritas Diocesana d’Urgell, va compartir una jornada amb treballadors de diferents centres i programes de Càritas Diocesana de Zamora.

Durant la seva intervenció va explicar el projecte integral Eco Canvi amb el qual es proposen diferents accions per aconseguir l’ecologia integral. En la seva dissertació Casanova es va referir a l’encíclica Laudato Si: “Pensàvem que el tema del Medi Ambient era un tema de recursos, però l’encíclica ens recorda que l’ecologia és una cosa humana: desigualtat i emergència climàtica estan interrelacionats”.

Així doncs sota el lema “Si cuides del planeta, combats la pobresa” el projecte Eco-canvi s’estructura en tres línies d’actuació:

• D’una banda, cerca crear consciència ecològica de manera col·lectiva, a través de conferències, tallers en escoles i campanyes contra el malbaratament alimentari.
  • La segona línia busca crear propostes concretes, visibilitzar i implicar.
  • Finalment, la tercera (Càritas Actua) pretén principalment que els projectes d’economia social interrelacionin l’àmbit social amb l’ambiental.

Finalment Casanova va esmentar iniciatives concretes que es duen a terme des de Càritas d’Urgell: Els Espais Grapats i NOUGRAPATS (empresa d’inserció) amb les quals es duen a terme múltiples activitats com la recollida selectiva i venda de roba i mobles de segona mà, creació de productes artesanals, lloguer de vaixelles o repartiment de paqueteria de forma ecològica (a peu).

Des de Càritas d’Urgell volem agrair l’espai i l’acollida que ens han brindat des de Càritas Diocesana de Zamora.