Consell Diocesà de Càritas a La Seu d’Urgell

El dissabte 2 d’abril ha tingut lloc a la Seu d’Urgell la 52ª sessió del Consell Diocesà de Càritas d’Urgell, presidit per l’Arquebisbe i pel Director de Càritas Diocesana Sr. Josep Casanova. Hi han assistit els representants de la gran majoria de les Càritas Parroquials del Bisbat.

Acollits a la Residència de la Sagrada Família de La Seu d’Urgell i amb un atapeït ordre del dia que ha servit per conèixer de primera mà la tasca que fa Càritas arreu de la nostra Diòcesi. El Delegat Episcopal Mn. Jaume Mayoral ha dirigit la pregària amb què s’ha encomanat la feina a fer, també amb un record per la Sra. Montse Queralt que va morir a finals de l’any passat i que era directora de Càritas Parroquial de Guissona. També s’ha repartit entre els assistents la Nota dels Bisbes de Catalunya sobre l’acollida als refugiats.

Tot seguit s’ha donat per aprovada l’Acta de la darrera sessió del Consell Diocesà i seguint l’ordre del dia la Coordinadora General, la Sra. Marta Fortuny ha fet una acurada presentació de la Memòria interna, on es recull tot allò que realitza Càritas per ajudar i fer costat als més necessitats, un repàs als diferents projectes i activitats que mostren la tasca del dia a dia. Després el Director ha presentat als consellers els comptes econòmics que possibiliten els projectes i les activitats que es duen a terme, que han estat aprovats per unanimitat. Són xifres que fan palesa la feina que es fa a Càritas d’Urgell.

El Sr. Toni Cadena, gerent de l’empresa d’inserció de Càritas Urgell, Nougrapats, ha presentat la Memòria de l’empresa del 2015. Aquesta memòria no només recull el balanç econòmic sinó l’ànima d’aquest projecte, destacant la missió i els valors que hi ha darrere aquesta activitat que permet indicar un model alternatiu d’economia social i solidària. També les xifres econòmiques del projecte ha estat aprovades i s’han manifestat les dificultats que hi ha sempre en un projecte d’aquesta mena, i la necessitat d’un veritable treball en xarxa.

També hi hagut temps per fer un diàleg entre els diferents participants i per acabar la sessió s’ha marcat la propera Assemblea Diocesana de Càritas, que tindrà lloc el proper dissabte 11 de juny a Balaguer, una ocasió per a poder trobar-se els directius, tècnics i voluntaris de la Càritas al nostre Bisbat, i invitar d’altres persones interessades en el treball voluntari a Càritas.

Amb una pregària a la Mare de Déu feta pel Sr. Arquebisbe s’ha aixecat la reunió i tot seguit s’ha compartit el dinar.