Inici de la visita del Secretari d’Estat al Principat d’Andorra (1)

La visita del Secretari d’Estat de la Santa Seu, Emm. Sr. Cardenal Pietro Parolin al Principat d’Andorra, es va iniciar el dijous 7 de setembre amb la seva arribada al Palau Episcopal d’Urgell, al migdia procedent de l’aeroport de Barcelona, acompanyat de l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, i de l’Ambaixador d’Andorra davant la Santa Seu, Excm. Sr. Carles Álvarez-Marfany. També viatjaven amb el Cardenal l’encarregat de negocis de la Nunciatura Apostòlica a Madrid, Mons. Roman Walczak i l’oficial de la Secretaria d’Estat, Mons. Javier Diaz Tenza.

Després de ser acollits al Palau van tenir un dinar amb el Consell episcopal, i després d’un descans van poder visitar la Catedral-Basílica de Santa Maria d’Urgell, acompanyats pel Rector de la Parròquia de Sant Ot, Mn. Ignasi Navarri, també Vicari General; i els membres del Consell episcopal juntament per l’Adjunt al Representant del Copríncep, Sr. Eduard Ibáñez, la Secretària General dels Serveis del Copríncep, Sra. Conxita Garcia Moyano, i la Delegada de Mitjans de Comunicació, Sra. Cristina Orduña.

Mons. Joan-Enric Vives va explicar al Cardenal Parolin, a través de l’arquitectura i les obres d’art del temple, algunes de les vicissituds i de la història de la Catedral, de la diòcesi i dels bisbes més destacats.  En acabar, el Cardenal va poder signar el llibre d’honor de la Catedral. Després li van ser indicats altres realitats diocesanes com l’Arxiu i el Museu, així com el treball de Càritas diocesana i la propera inauguració de les obres a l’edifici del Seminari que han de portar a obrir un Centre de Salut mental, gestionat per l’Hospital Benito Menni de Sant Boi de Llobregat.